Hvad så nu?
brevkassespørgsmål af
Anonym
14 år
Hey. Tja jeg ved ikke hvor jeg skal starte? Okay. Jeg er 14 år gammel og jeg sprang ud som bøsse her i august. Jeg har været meget sikker på min seksualitet siden jeg var 12. Nå men: Her for et par uger siden præsenterede min veninde mig for en anden bøsse, over Skype. Han var rigtig sød, 15 år gammel, og vi begyndte at SMSe meget sammen. Efter et par dage, hvor vi allerede havde skrevet hundrede vis af beskeder og snakket i Tlf i 4 timer sammen, kom min veninde og snakkede med mig. Hun fortalte at hun havde fået af vide fra en af hans veninder at han faktisk brugte mig. Han havde allerede en fyr han så, og han syndes jeg var grim. Min veninde sagde vis jeg fortalte hvad hun havde sagt til mig om ham, var vores venskab forbi. Jeg tænkte over det i mange timer før jeg tilsidst kontaktede ham og konfronterede ham med hvad min Veninde havde fortalt. Han blev sur på min og hans veninder, men fortalte det ikke passede. Vi skrev sammen et par dage og ha s sms'er blev mere og mere intime. Han skrev han savnede mig og han godt kunne lide mig. Jeg gik og hørte musik og fant lige pludselig nummeret "falder" af Rasmus Seeback. Jeg syndes det beskrev præsis hvordan jeg havde det med ham. Jeg turde bare ikke fortælle ham hvad der var sket, at jeg havde fået følelser for ham. Han begynde at fortælle mig om boyfriend.dk og at det var der han fant sin sidste kæreste. Han begyndte at side og læse beskeder op i telefonen. Pludselig læser han at der er en mand der vil tilbyde ham penge for sex. Jeg fniser nervøst, men så siger han han godt vil gøre det. Jeg gisper og tror han laver sjov, men han siger han skal bruge penge til en MacBook. Jeg slår det hen, og tænker ikke over det et par dage. Imellemtiden skriver vi mere sammen og til sidst kryber jeg til korset og fortæller ham om mine følelser. Han svarer mig at han desvære kun ser mig som en ven. 2 dage sendere får han sig en kæreste. Jeg føler mig svigtet og brugt. Mig og min veninde snakker det hele igennem og er bedste venner igen. Så igår nat, efter ikke at have skrevet til ham I en uge skriver jeg at jeg ikke kan forstå ham, hvorfor han skriver sådan noget, om at jeg er ked af det og skuffet, og jeg på ingen måde forstå hvorfor han vil sælge sin krop for at få fat i et stykke "legetøj", og han fortæller mig at han kun ser mig som en ven fordi vi ikke kan mødes. Jeg fortæller ham at jeg syndes vi så skal lave en aftale om at mødes ivirkeligheden og snakke det alt sammen igennem. Han er enig. Vi skriver lidt mere og han fortæller at han selv bestemmer om han vil prostituere sig selv for at tjene penge. Jeg siger jeg overhovet ikke kan forstå ham, og at han kan blive smidtet. Han skriver at han bruger kondom med sine kunder, og han for en sikkerheds skyld altid har jernkugler med. Men vi er nået frem til at vi skal mødes her i november og få ordnet det hele. Men hvad syndes i jeg skal gøre? Hjælp!!!

Svar:
Hej med dig
Jeg kan godt se du har noget af en beslutning at tage; skal du mødes med ham eller ej, og hvis du skal mødes med ham, hvad skal du så gøre og sige? Så jeg synes det er godt du skriver herind for lige at få et råd..
Først så kan jeg godt læse, at du har fået en masse følelser for denne fyr, som jeg tror du tvivler lidt på om du skal holde fast i. Og nogle gange kan det godt være sværere at give slip, hvis det er ens første kærlighed - hvilket jeg har fået indtrykket af at han er for dig. Og du vil sikkert gerne have at han gengælder de følelser, du har (haft), selvom du er begyndt at tvivle på hvad du føler.
Som jeg ser det er der nogle punkter, som betyder meget for din beslutning
1. Han har fået en kæreste og siger at han kun ser dig som ven, fordi I ikke kan ses. Han har altså en kæreste. Hvis han har en kæreste og han stadig ses med dig, for at finde ud af om I kunne blive til noget, er han så til at stole på? Ville du komme til at kunne stole på ham?
2. Han har ret i at du ikke kan bestemme om han prostituerer sig selv, men faktisk er det ulovligt for andre at købe sex med en under 18. Dertil kommer spørgsmålet, kan du være kæreste med en som prostituerer sig selv, eller har gjort det? Kan du acceptere det valg?
Kort sagt synes jeg du skal tænke meget over, om hvad du forventer af det møde med ham? Vil du mødes med ham for at I kan finde ud af om I kunne blive kærester? For så er du nødt til at overveje, om du overhovedet ville kunne være kærester med ham, ud fra de valg han har taget. Kan du ikke det, så synes jeg faktisk ikke der er den store grund til at mødes med ham.
Skulle du alligevel vælge at mødes med ham, vil jeg rådgive dig til, IKKE at have sex med ham den dag. Jeg tænker du skal være sikker på at du kan regne med ham, før du har sex med ham. Det kan nemlig gøre rigtig ondt, hvis du har sex med ham, fordi du tænker I skal være kærester, men han så fortsætter med at være kærester med en anden eller fortsætter med at prostituere sig. Derudover synes jeg også du skal bede ham blive testet for kønssygdomme, skulle I ende med at tale om at have sex på et tidspunkt. Det er altid bedst at være på den sikre side med sådan noget, og husk altid at bruge kondom.
Et eller andet sted, så tror jeg ikke han er den rigtige for dig lige nu, fordi I lyder til at være forskellige steder i livet. Jeg tror du har brug for en fyr du kan regne med og stole på 100%. Og lige nu lyder han til at have gang i mange andre ting. Husk der findes mange andre søde fyre derude, som du kan møde, og som vil være lykkelige for at møde en fyr som dig, som de kan regne med og stole på
Jeg vil ønske dig held og lykke med at træffe din beslutning, og jeg håber du finder den rigtige for dig. Vælger du at tage af sted, så husk at passe på dig selv, dine følelser og krop. Du er velkommen til at skrive igen eller komme på chatten hvis du har flere spørgsmål – vi vil meget gerne støtte dig i at træffe den rigtige beslutning, og sørge for at du ikke ender op såret i sidste ende.
De bedste hilsner fra Heidi