Hvad gør man.?

brevkassespørgsmål

Hvad gør man.?

brevkassespørgsmål af
Anonym
15 år

Jeg har ikke lyst til at tage hjem til min mor, For så kommer der bare en masse skænderier, jeg har ikke lyst til at tage op til min far, for han er alkoholiker. Jeg har heller ikke lyst til at være på efterskole, når mine tanker køre rundt, og at jeg hele tiden går rundt og er ked af det. Uden nogen rigtig grund. Men det eneste sted jeg kan være er på efterskolen, for der er man så heldig at kunne være i weekenderne, men jeg har jo ikke en gang lyst, jeg har ikke en gang lyst til at være nogen steder. Det er blevet et helvede det hele, og der er ingen hjælp at hente nogen steder.? Jeg snakket faktisk med min sagsbehandler på et tidspunkt, og det eneste hun sagde var at man kunne, g til nogen samtaler, men det er jo nok lidt svært når jeg er på efterskole, og jeg ikke vil havde fravær fra den. For det havde jeg alt for meget sidste år. Men det forstod hun ikke, så er man bare totalt fortabt i denne her verden, for så er der ingen ting at komme efter. Smil Fra F.

Svar:

hej F.

Det er rigtig godt at du har skrevet herind til, for så har du taget et skridt til at få støtte og hjælp til din situation. For du er ikke fortabt, der er hjælp at få til dig:-)

Du skriver at dine tanker køre rundt og du er ked af det uden rigtig nogen grund. Jeg tror ikke at du er ked af det uden nogen grund, men hvis man har en masser tanker der fylder i en, kan det være svært, at finde ud af hvad det er præcis der gør, at man går og er ked af det.

Jeg synes derfor at det er rigtig vigtigt for dig, at du snakker med en voksen du er tæt på og har tillid til, og fortæller hvordan du har det, så du kan få hjælp til hvad du skal gøre.

Jeg synes at din mor skal vide hvordan du går og har det. Men hvis du ikke føler, at det er den rigtige at snakke med, synes jeg du skal snakke med din sagsbehandler igen, om at få nogle samtaler. Samtidig synes jeg også at du skal snakke med en lærer, og fortælle hvordan du har det. så er jeg sikker på at I sammen kan finde en god løsning for dig, så du ikke får for meget fravær igen, som du er nervøs for.

Du kan også skrive ind til chatten, der sidder altid en voksen der vil lytte til dig, chatten har åben mandag til torsdag kl 15-19.

Du er altid velkommen til at skrive til mig igen.

De bedste tanker fra Kristine