Hvad fuck sker der med mig!
brevkassespørgsmål af
Anonym
15 år
Hej. Hvad fuck sker der med mig, jeg kan ikke en gang spise mere, jeg har det bare så dårligt. &jeg kan ikke en gang tvinge mig selv til at spise, og jeg taber mig bare hele tiden. & min mor bliver bare totalt tosset over jeg ikke kan spise noget, Men jeg kan virkelig ikke gøre for det :-( Hjælp Mig. Hilsen K.

Svar:
Hej K
Jeg kan godt høre på dit spørgsmål, at det lige nu bobler over derhjemme og hverken du eller din mor ved hvad I skal gøre.
Du skriver du har det så dårligt, og at du ingen ting spiser, men bare taber dig hele tiden. Jeg ikke om du har det dårligt fysisk fordi du ikke spiser nok, eller om du har det dårligt psykisk og at det måske er derfor du ikke spiser noget.
Det kan være ret forvirrende og jeg kan godt forstå at du ikke ved hvad der sker. Men det er godt at du er opmærksom på det og gør noget ved det. Fordi din krop har brug for mad og hvis den ikke får noget mad, så bliver du ved med at tabe dig og til sidst kan det blive farligt.
Derfor har du brug for hjælp nu. Jeg vil foreslå dig tre ting lige nu.
Først skal du og din mor kontakte din læge. Prøv at fortælle din læge hvad du har fortalt mig. Det kan bare være godt bare at snakke med en anden voksen, men måske har din læge også nogle ideer til hvorfor du ikke spiser, og hvordan du kan komme i gang igen.
Ud fra det du skriver, kan du være på vej ind i en spiseforstyrrelse og måske er det også det din mor er bange for. En spiseforstyrrelser er en sygdom som udvikler sig langsomt og handler om at man ikke spiser rigtigt, fordi man har en masse andre følelser der fylder inden i. For at undgå at blive syg, er det vigtigt at få snakket om det hele og derfor synes jeg også du og din mor sammen skal ringe til LMS (landsforeningen mod spiseforstyrrelser).
Her sidder der voksne som er rigtig gode til at snakke med børn og unge mennesker om det her med følelser og spisning. Det er nemlig super godt at du gør noget ved det, inden det udvikler sig alt for meget. Deres Rådgivningen har åbent mandag-torsdag mellem kl. 18 og 20 på tlf 7010 1818.
Det er rigtig godt, at du er opmærksom på hvad det er der sker lige nu og det er vigtigt at du gør noget ved det.
Hvis det hele er lidt svært at gøre noget ved, og du føler du har brug for hjælp til at komme i gang med det jeg har skrevet her, så prøv at logge på chatten her i Cyberhus. Her sidder der også voksne som vil prøve at hjælpe dig.
Venlig hilsen
Erroll