Hvad er rigtigt?
brevkassespørgsmål af
Anonym
17 år
Hej! Jeg går inde med noget, som jeg har brug for svar på. Håber der er nogen der kan hjælpe mig. Jeg kender en fyr, som jeg har haft som hjælp til mine faglige svage sider i skolen. Han er 1,5 år ældre end mig og vi snakker godt sammen. Jeg har kendt ham i ca. 4-5 måneder. Han er rigtig flink, og jeg føler en slags skyldfølelese inden i, fordi jeg måske godt kan lide ham, og jeg ved ikke om det er forkert eller okay. Han får mig til at grine, han støtter mig, han er anderledes, flink, pæn og nede på jorden. Jeg tænker på ham tit, men han ved intet om at jeg tænker sådan. Jeg vil heller ikke ødelægge vores venskab, og jeg havde ikke troet at jeg ville komme til at kunne lide ham. Hvis jeg så ham på gaden ville jeg ikke falde om af forelskelse, men fordi jeg netop har lært ham at kende, er han ikke som andre, hvilket jeg godt kan lide - helt nede på jorden. Jeg vil ikke ødelægge noget, og vil stadig fortsætte med hjælpen, fordi han er rigtig god til at hjælpe mig med at forstå lektierne. Min familie driller mig nogle gange for sjov ved at sige:" var han ikke noget for dig?", men når heldigvis hurtigt at få drejet samtalen hen på noget andet. Jeg vil ikke ødelægge noget, men alligevel tænker jeg på ham. Er der noget galt med mig? Hvis det er forkert, vil du/I så ikke komme med nogle råd til hvordan jeg kan få ham ud af hovedet? Har du/I nogen råd? Tak på forhånd. Håber I/du kan hjælpe mig.

Svar:
Hej Anonym
Der er intet galt med dig og der er intet galt med at du føler som du gør for den her fyr. Han lyder som en supersød fyr...så jeg kan sagtens forstå hvis du er ved at blive lidt vild med ham.
Måske er han ikke lige den type du normalt ville falde for, men sådan kan kærligheden nogle gange komme snigende ind på én og snyde lidt. Første gang du mødte ham tænkte du sikkert slet ikke sådan på ham, men nu hvor du har lært ham at kende ser du pludselig mange flere ting når du kigger på ham.  Så dine følelser er der altså slet ikke noget galt med.
Når det så er sagt kan jeg godt forstå at du ikke vil ødelægge de gode ting i har sammen lige nu. Har du nogen fornemmelse for hvordan han føler for dig?
Jeg tror du bliver nødt til at gøre op med dig selv om de følelser du har for ham er nok til at du vil gøre noget ved det.
Du kan vælge bare at lade som ingenting og lade Jeres forhold fortsætte som nu, eller du kan vælge at følge de følelser der fortæller dig at du gerne vil være mere end bare venner med ham. Måske viser det sig at han ikke føler på samme måde som dig, og at jeres forhold derefter ikke vil blive det samme igen. På den anden side kan det også være at han faktisk også er lidt lun på dig og i kunne måske få et fantastisk forhold fremover.
Der er ikke et rigtigt eller forkert. Du bliver bare nødt til at mærke efter og følge din mavefornemmelse.
Jeg håber i får et fantasttisk forhold fremover, som venner eller kærester...det må fremtidenvise.
DeBedsteHilsner
Niels-Christian