Hvad er hans problem ?

brevkassespørgsmål

Hvad er hans problem ?

brevkassespørgsmål af
Anonym
12 år

Heii….

Jeg håber i kan hjælpe miiq.

Problemert er stået for miq i et par måneder. Og vil virkelig gerne have et svar. Jeg bekymrer miq meget på det…. Så være sød og svarer?..

Da vi var på lejr, blev j rigtig god venner med (ham jeg nu kan lide).. vi snakkede og han var rigtig sød, og kaldte mig en god og flot ven.. og sidste aftens fest dansede vi, KUN sammen. han gad ikk danse med andre piger, og jeg kunne se han nød det.

Men miq og min veninde tvang os til at danse samm. Og vi havde det sjovt. så den første da efter lejren på skolen. ignorede han MIIg TOTALT. og det gør han stadigvæk.. ved ikke hvad jeg skal gøre.

jeg føler han hader miq. forleden dag skrev han til mig at han godt kan lide miq SOM EN VEN. jeg blev såret. men hvis han kan lide miiq som en ven, hvorfor er han Såååååå blevet anderleds efter lejren.

altså han gemmer siq hvergang jeg er i nærheden, og blivr så mærkeliqt og når jeg snakker til ham kigger han et andet sted og svare..

Også da jeg stod på gangen, og skulle forbi miiq, da han så miq gemte han sig hurtigt ved et af skabene på gangen.Hjælp, det har stået på et par måneder. Og jeg kan ikke få ham ud af hovedet?. er vred.. hvad fuck er hans problem

Den triste…

Svar:

Kære 12-årige,

Det er svært at svare på, hvad drengen tænker.

Det kunne godt lyde som om, at han gerne vil være din ven, men at han er genert og måske bange for, at du vil mere end blot være en ven med ham.

Måske du skal spørge ham om, hvordan det kan være, at han gemmer sig for dig, når I ses. Fortæl ham, at du er ked af, at det skal være sådan og at du gerne vil være hans ven.

Du kan måske give ham lidt luft ved at lade ham gå i et stykke tid og så tale med ham lidt efter lidt igen. Så kan han se, at du ønsker at være hans ven og så kan I lære hinanden bedre at kende med tiden.

Håber det bedste for dig...

Hilsen fra Line