Hva ska jeg gøre ?

brevkassespørgsmål

Hva ska jeg gøre ?

brevkassespørgsmål af
Anonym
18 år

Hvad skal jeg gøre

Hej jeg er en dreng, der lige er fyldt 18.

For ca. et halv år siden kom jeg hjem, efter at have været i
misbrugsbehandling i rimelig lang tid.
Jeg havde et alkohol, kokain og et hash misbrug.
Men jeg valgte at afslutte behandlingen af mange forskellige årsager.

Men nu er jeg faldet tilbage, og jeg vil gerne i behandling igen, og jeg
vil kun, hvis det kan blive det samme sted, ved du hvad jeg skal gøre?

Jeg har så svært ved at holde mit liv ud, jeg har oplevet og set så mange
grimme ting i min barndom og ungdom.
Jeg er bl.a. blevet misbrug og banket hele min barndom og jeg har set min
far forsøge at slå min mor ihjel og skære hende i halsen med en kniv, jeg
er aldrig rigtigt kommet over det ting.

Vil du ikke godt hjælpe mig?

Svar:

Kære dreng 18 år.

Jeg synes, at det er utrolig flot, at du har modet og viljen til forandring, og at du henvender dig her i brevkassen for at få et råd.

Du skriver, at du har været i behandling, og at du gerne vil begynde igen.
Det er rigtig flot!
Det er alvorligt for dig, at du er begyndt at tage stoffer igen.
Det skal du have hjælp til at holde op med igen.

Det er meget vigtigt at du får hjælp igen og at du kommer i behandling igen.
Du vil gerne i behandling det samme sted. Du fortæller ikke, hvorfor du holdt med behandlingen, men prøv at tage kontakt til den person som hjalp
dig med at komme i behandling og fortæl om din situation.

Det kan være, at personen kan hjælpe dig, eller henvise dig til hjælp et andet sted.

Du kan også kontakte Åben Rådgivning i den kommune, hvor du bor, eller du kan på nettet finde misbrugsrådgivning i dit nærområde på
mindblow.dk

Hvis du har problemer med at finde den Åben Rådgivning, der hvor du bor, kan du logge
på Chatrådgivningen her på Cyberhus og får hjælp af rådgiverne, der meget gerne vil hjælpe dig.

Du skriver, at du har svært ved at holde livet ud, og at du har oplevet mange grimme ting. Det skal du have hjælp til at bearbejde.
Du må ikke gå med det alene.

Jeg kan læse, at du har oplevet mange svære ting, og jeg vil gerne bede dig om at tænke over, hvem du kunne tale med det om, for det er meget vigtigt, at du prøver at tale med en, som du har tillid til om din situation.

Det kan være en god ven, en i familien du stoler på og er tryg ved, eller den kontaktperson som hjalp dig i behandling?

Hvis du har svært ved at tale om det, eller ikke ved, hvem du skal tale med, kan du prøve at logge på vores ChatRådgivning i Cyberhus.
Her kan du chatte med en af vores Chatrådgivere. Sammen kan I måske finde ud af, hvad du kan gøre, og hvem du kan tale med i din nærhed om det.
Fortæl rådgiveren, at du har skrevet til brevkassen, så de kan læse dit spørgsmål her.

Mange varme hilsner
Loa