Hun er ligeglad.
brevkassespørgsmål af
Anonym
15 år
Hun leger med hjertet Hun leger med hjernen Hun leger med legemet Hun er ligeglad Hun leger med psyken Hun leger med fantasien Hun leger med virkeligheden Hun er ligeglad Hun leger med ilden Hun leger med kniven Hun leger med stemmen Hun er ligeglad Hun leger med sit liv Hun leger med ideen Hun leger med døden Hun er ligeglad

Svar:
Hej Pige 15 år
Du har skrevet et digt til mig om en pige som leger med livet og er ligeglad. Hvis jeg forstår det rigtigt, så har pigen det ikke så godt. Det lyder til at hun går rundt med en masse tanker og følelser som hun ikke kan komme ud med. Måske føler hun at ingen kan forstå hende..
Hvis det handler om dig selv, så synes jeg det er rigtig godt at du skriver om det til mig. Det kan være en rigtig god måde at sætte ord på det hele.
Det kan være svært at gå rundt alene med sådanne tanker og gøre de ting du beskriver i digtet. Derfor synes jeg det er vigtigt at du deler det med andre og en af de måder er at skrive det. Hvis du har lyst kan du besøge "skriv din historie" her i Cyberhus. Her kan du måske fortælle mere af din historie og samtidig være anonym.
Jeg synes også det er vigtigt at du bruger de mennesker du har omkring dig. For eksempel dine forældre eller en anden voksen i din familie som du har det godt med.
Jeg vil også foreslå dig chatrådgivningen her i Cyberhus. Her kan du anonymt chatte med en voksen og måske sætte flere ord på de ting der fylder inden i.
Fortsæt med at sætte ord på det, du har taget det første skridt og det er flot.
Venlig hilsen
Erroll (vikar for Marianne)