Hoved I mine bukser
brevkassespørgsmål af
R
10 år
Hej, jeg har meget stor problem. Jeg kom i skolefest for nogle dage siden, og vi alle havde hyggeligt . Så kommer drenge fra min klasse og parallel klasse og går over til mig og mine veninde . ..
detager os ud i hjørnet af skolen, og begynder at tage mit tøj af . Så stikke den ene dreng hoved i mine bukser og begynder at savle så gør de andre drenge det samme og slikker på min krop og jeg tør ikke komme i skoll imorgen hjælp hvad gør jeg

Svar:
Kære du
Det er godt nok er voldsom oplevelse du har haft, og jeg kan godt forstå du er ked af at skulle i skole igen.
Det er rigtig godt at du skriver, og fortæller om den her oplevelse, for det er vigtigt at du får noget hjælp.
Du skal vide at det drengene gjorde slet ikke var i orden. Lige meget om de selv troede det var en leg eller for sjov, så er det ikke i orden.
Du skal også vide at du ikke har gjort noget som helst forkert. Det er drengene som gjorde det her som har gjort noget de ikke skulle.
Jeg tænker det er vigtigt at du får noget mere hjælp til at snakke om den her oplevelse. Har du fortalt dine forældre om det? Hvis ikke synes jeg du skal gøre det. Så kan I måske sammen snakke med din skole om det der skete.
Du kan også vælge selv at tale med din lærer, i første omgang. Det vigtige er at du får fortalt om det der skete, så du ikke skal gå helt alene med tankerne om det. Det er ikke rimeligt.
Hvis du har brug for en snak om hvordan du kan snakke med dine forældre, synes jeg du skal prøve at kontakte Børnetelefonen. Der kan du både chatte og ringe helt anonymt. Deres nummer er 116 111.
Mange hilsner
Niels-Christian