Hoppe i døden sammen. ?.
brevkassespørgsmål af
Anonym
15 år
Hej. Vi er to piger, og vi er tvillinger.
Vi har nogle tanker om at hoppe i døden sammen, Og jo mere vi snakker om det, jo mere for vi lyst til at gøre det. Vi synes ikke, vi kan finde en god mening med livet, som vi faktisk skulle kunne finde, men det kan vi bare ikke.
Og så ser vi, den meget ”Nemme” løsning som nogle vil kalde den, og det er at hoppe i døden sammen. Vi vil tage hinanden med i døden, fordi vi er tvillinger, og at vi ikke kan undvære hinanden, selvom, vi skændes rigtig meget.. Men på den anden side,så er vi også bange for vores beslutning, for man ved aldrig hvad der ville ske?. Og om det er en forkert, beslutning til os.
I synes os at det er mega irriterende, at være tvillinger, altså ikke fordi vi ikke kan lide hinanden, vi elsker hinanden over alt på jorden, Men vi synes bare vi er for ens, prøv og tænk, hvis du kunne se alt som var godt og ondt på dig i en anden person, og hun ligende, dig på en prik, ville du måske synes det ar rat, nej vel? Men på den anden side, vil vi altid gerne være sammen, følge hinanden i alt.
Hvis vi tager den beslutning. Som vi synes der er den mest rigtige. Men der er alligvel ingen der gider høre på os, hvis vi ville sige det til nogle. De ville jo nok ikke en gang tro på os, eller noget. Men, hvem helvedet, gider også at høre op os, ingen, for ingen ville tro vi tænker som vi gør. Og at vi gerne vil hoppe i døden sammen.
Mvh S & S

Svar:
Kære S & S
Det er rigtig godt at I skriver til mig og jeg vil gerne høre på jer. Jeg vil også gerne prøve at hjælpe jer, fordi jeg kan godt høre at det her fylder rigtig meget for jer..I skriver at i ikke kan finde nogen mening med livet, selvom i har prøvet.
I føler også at der ikke er nogen der vil høre jer eller vil kunne forstå jer.
I skriver at det handler meget om, hvor svært det er at være tvillinger. På den ene side elsker i hinanden og på den anden side er i trætte af at være så ens.
Jeg kan fortælle jer, at det er meget normalt at tvillinger synes det kan være svært. Lige nøjagtig på grund af de ting i skriver. I er ikke alene om at have de følelser og det er vigtigt at i ved det.
Jeg synes det kunne være en rigtig god ide at I læser lidt om det at være tvilling. Derfor har jeg fundet en bog der hedder:1+1=1
Den er skrevet af Lene Dam Pedersen, psykolog. I skal bestille den på et bibliotek og den handler om tvillingepiger og de ting som i skriver om. Den er lidt voksenagtig, men det var det bedste jeg kunne finde. I kan læse lidt mere om den her
Det er vigtigt at I fortæller jeres forældre om hvordan i har det, måske kan i læse bogen sammen med dem.
Hvis I synes det er svært at sige det til jeres forældre, kan i måske vise dem det i har skrevet til mig og måske mit svar. I kan også besøge vores chat, hvor i kan få hjælp af en voksen til at få startet den snak med jeres forældre.
Husk at livet skal leves og I skal leve. Det kan være uoverskueligt sommetider, men der er også en vej for jer. I er startet på at gøre noget ved det. Det er super flot. Bliv ved med det...
Venlig hilsen
Erroll (vikar for Marianne)