Hjæælp

brevkassespørgsmål

Hjæælp

brevkassespørgsmål af
Anonym
16 år

heey..' jeg er en pige på 16 år som har det hårdt og bliver ved med og kæmpe!!! jeg har en kæreste og han giver mig da osse det jeg vil ha men ... for 2 3 år siden blev jeg voldtaget:'( Jeg vidste godt hvem det var ! men jeg turde ikke og gå til polititer!! I år skete det igen i sommerferien jeg var 13 første gang !! :'( det går mig meget på men jeg prøver og komme videre jeg har forsøgt på selvmord 5 gang og det er ikke noget og prale med! jeg skær tit i mig selv når det hele bare vælte ned i mit hovede jeg er adhd barn..og det gør tingene meget meget ! svære men jeg har en drøm om og blive sanger/maler og det er jeg vil istedet for og give slip og jeg tænker fuck! den her verdne nogen gange fordi jeg bor på opholdsted!!;'( og ikke hjemme ved mor og far !! håber i vil hjælpe mig når livet gør mest ondt knus hende som er meget sårbar:'(

Svar:

Hej med dig..

Jeg synes det er super stærkt af dig, at du skriver til mig, når du kan mærke at det er rigtig svært. Du skriver at du bliver ved med at kæmpe og det kan jeg godt læse at du gør.

Du fortæller, at du er blevet voldtaget 2 gange, at du prøver at komme videre, men at du har forsøgt selvmord 5 gange og skær i dig selv. Du skriver at du ikke har fortalt politiet om det og ud fra det du skriver, så lyder det ikke til at du har fortalt nogen voksne om det.

Det lyder også til at du tror der er en sammenhæng mellem voldtægterne, og at du har det svært. Det tror jeg du har meget ret i.

Det er en voldsom oplevelse at blive voldtaget og det er vigtigt at du ikke går rundt med det alene. Det kan nemlig være rigtig svært at klare alene og sommetider kan det blive så svært at man ikke ved hvad man skal gøre ved smerten inden i.

Sommetider når man går alene med de følelser og oplevelser, kan det være svært at se nogen muligheder eller løsninger på hvordan man kan komme videre og hvordan man får smerten ud.

Måske prøver du at få smerten ud, ved at skære i dig selv og prøve at begå selvmord. Du skal vide at der er andre muligheder, men du skal have hjælp fra voksne nu. Du skal have snakket det godt igennem og du skal have hjælp til at finde ud af, hvad du kan gøre i din hverdag, for at få det bedre inden i. Jeg har tre muligheder som jeg synes du skal prøve nu:

1. Først synes jeg du skal have snakket med en af de pædagoger på dit opholdssted. Hvis du synes det er svært sådan lige at få sagt, så synes jeg du skal vise ham eller hende, det du har skrevet til mig, fordi du fortæller meget præcist hvordan du har det og hvad det handler om.

2. www.albahus.dk . De ved rigtig meget om hvor svært det er at blive udsat for en voldtægt, og de har meget erfaring med at snakke med unge om det. De har både chatrådgivning, en brevkasse og en telefon. Og du kan være anonym.

3. Den sidste er chatten her i Cyberhus og den chat er åben hver mandag til torsdag kl. 14-19..Her sidder der også voksne som gerne vil lytte og hvor du kan være anonym.

Lige nu er det svært, men du skal vide at det kan blive nemmere at være dig og kæmper du videre og bruger de muligheder for hjælp som er omkring dig og som jeg har givet nogle eksempler på, så tror jeg det lykkes for dig.

Det er dejligt at høre, at du vil være sanger og maler. Jeg kommer lige til at tænker på, om du kender kunstværkstedet her i Cyberhus. Lise er vejleder dernede og du kan tegne/male dine egne billeder på nettet. Prøv at tjekke det ud her.

Venlig hilsen

Erroll