hjælp . please.
brevkassespørgsmål af
Anonym
14 år
hejsa..
jeg er glad for at i er opfundet, jeg synes det er en rigtig god idé..
men jeg har været sammen med min kæreste som pressede mig til at gå i seng med ham, jeg havde det ikke særlig godt med det, jeg blev gravid og nu står jeg og aner ikke hvad jeg skal gøre, synes selv det er lidt pinligt at jeg som 14 årige, ikke selv kan klare sådanne noget, men det er jeg nok for blød til, for jeg står helt alene som "palle alene i verden"
føler ikke der er nogen jeg kan gå til , uden at de fortæller det til nogle andre..
på forhånd tak..
håber at hører fra jer snartste muligt..
mange hilsner den triste:(

Svar:
Hej den triste
Det er rart at høre du synes det er godt, at vi har fået bygget Cyberhus.
Du føler dig som palle alene i verden og det er bestemt ikke rart. Du er blevet presset til at gå i seng med din kæreste og det er bestemt heller
ikke rart.
Det er godt du skriver til os, da jeg håber jeg kan
gi´ dig lidt mod til at fortælle det til nogen. Det er nemlig rigtig vigtigt du får hjælp nu, hvor du er gravid.
Det er bestemt ikke pinligt ikke at kunne klare sig alene som 14 årig !
Du står i en situation nu, hvor du er blevet gravid.
Du ved ikke, hvad du skal gøre. Jeg vil sige til dig, at det er meget vigtigt du går til din læge med det samme. Du skal ha´ talt din situation igennem med din læge !
Det vil også være rigtig godt, hvis du kan fortælle dine forældre om det. Det er vigtigt, at du har nogle voksne omkring dig lige nu til at tale med.
Hvis det i første omgang er svært at fortælle det til dine forældre kunne du starte med en lærer, som du er glad for, - på din skole er der også en sundhedsplejerske du kan tale med…
Det er vigtigt, at du ikke går rundt som palle alene i verden, da der er voksne der kan og skal hjælpe dig. Du er gravid og det skal du ha´ talt igennem med nogen !
Jeg vil virkelig anbefale dig, at du ringer til din læge i morgen og bestiller en tid meget snart. Fortæl om din situation, så lægen ved, det er vigtigt, at du får en tid hurtigt !
Jeg håber, at du vil ta´ imod dette råd fra mig….
Du kan også logge dig på vores ChatRådgivning, hvor du kan chatte med en rådgiver om, hvordan du har det.
Du skal dog vide, at selvom du kommer i vores rådgivning skal du stadig ha´ en tid hos din læge.
Kærlig hilsen fra Denise