HJÆLP - er jeg lesbisk?
brevkassespørgsmål af
Anonym
16 år
Jeg er en pige på 16 år.... har en fornemmelse om at jeg er lesbisk men ved ikke hvordan jeg skal blive helt sikker eller hvordan jeg skal fortælle det til min kæreste som er en dreng, jeg har også et problem med at jeg tror jeg kan lige en af mine veninder.....
vær sød at hjælpe mig med et svar hilsen den forvirrede....

Svar:
Kære pige 16 år.
Jeg synes, at det er rigtigt fint, at du skriver ind til brevkassen!
Det er helt almindeligt og normalt at unge piger, som du, er i tvivl om deres seksualitet.
Mange unge piger leger, som du, med tanken om, at de måske er lesbiske eller biseksuelle.
Det er en naturlig del af vores udvikling at lege lidt med seksualiteten i teenageårene. Det behøver ikke betyde, at du er lesbisk.
Og der er mange piger, der bliver fascineret af andre piger, der ser godt ud. Det kan handle om beundring. Det behøver ikke være seksuelt, det du
føler for din veninde.
Men hvis du gerne vil vide mere, så kan du prøve at ringe til Ungdomstelefonen. Du kan ringe til dem på 33 36 00 80 tirsdag 19-21.
Her sidder unge bøsser og lesbiske og er parat til at rådgive helt anonymt.
Mange er som du forvirrede omkring deres seksualitet, uanset om du er lesbisk eller ej. Hos de unge rådgivere på Ungdomstelefonen vil du kunne snakke om hvordan du føler for din veninde og få nogle gode råd til hvordan du kan tale med din kæreste om det.
Det vigtigst af alt er, at du er glad for dig selv og accepterer dig selv for den unikke person du er:-)
De bedste ønsker
Loa