HJÆLP 2

brevkassespørgsmål

HJÆLP 2

brevkassespørgsmål af
Anonym
13 år
Oprettet 14 år 1 måned siden

jeg skriver igen fordi det med naboerne og kaninerne bare følger og følger mig heletiden. Jeg har jo kaniner sammen med min gamle gamle veninde som også er min nabo. Nu hader jeg hende og gider bare ikke have noget med hende afgøre men vi har jo stadig kaniner sammen!!!!! For.eksempel så glemmer hun heletiden at muge ud også siger min mor at jeg skal sige det til hende at hun skal huske at muge ud og problemet er at jeg gider ikke snakke eller have noget med hende af gøre og så skriver jeg jo bare over mobil men når jeg så skriver så tænker jeg også at jeg jo ikke gider have hende løbende over i vores have og gå rundt der og sådan og muge ud. Og jeg er også så bange for at det aldrig stopper at når hun så skal på efterskole i 9 (som hun skal) at hun så bare vælger at beholde hendes kanin ovre hos os og vi så skal blive ved ,med at have kaniner sammen. Og det gider jeg BARE IKKE. Min storesøster er jo også med i kaninprojektet og hun siger også at hun synes det er træls at hun ikke fodrer ordentligt og at hun ALDRIG muger ud men hun er sådan mere ligeglad og ser hende naboen bare som sådan en halv nabo halv lidt ven. Jeg kan bare ikke forstår hvorfor min storesøster ikke kan se hvor åndsvagt det er fordi nabo pigen glemmer at muge og lader sin far gøre det og hun fodrer ikke ordentligt og hun er også totalt uintreseret i kanin projektet så jeg forstår bare ikke hvorfor vi ikke bare kan droppe det hele!!!! for jeg tror også det er bedst for alle parter (håber i kan hjælpe mig) hilsen den mega irriterede pige

Svar:

Hej mega irriterede pige!

Det er godt, at du vælger at skrive til brevkassen igen, for jeg kan høre, at du virkelig er godt og grundig træt af din nabo og jeres kaninprojekt. Det fylder alt for meget for dig i din hverdag.

Det er lidt svært for mig, at give dig råd her i brevkassen, fordi du allerede har prøvet at snakke med både din søster og dine forældre om det. Derfor synes jeg, at du skal logge på Chatrådgivningen her i Cyberhus. Her kan du anonymt chatte med en rådgiver om, hvordan du kan tackle sitautionen. Det vil være nemmere for dig at få nogle konkret råd i chatten, da du kan snakke med rådgiveren om, hvordan du har det, og sammen kan I måske finde frem til lige netop den løsning, som vil fungere for dig.

Måske kan du også vise dine forældre dine spørgsmål og svar her fra brevkassen, for her beskriver du fint, hvordan du har det - og hvor træt du er af sitautionen. Rådgiveren i chatten kan måske også hjælpe dig med at finde ud af, hvad du kan sige til dine forældre, så de forstår din situation.

Chatrådgivningen er åben mandag til torsdag kl. 14 -19.

Jeg håber, at du vil forsøge at få hjælp i chatten til at få dine forældre til at forstå din situation, så de kan hjælpe dig. Det er ikke rart, hvis du hele tiden skal gå og være ked af det/sur over jeres kaninprojekt.

Held og lykke.

Mange hilsner
Marianne