Hjertet skulle stå af

brevkassespørgsmål

Hjertet skulle stå af

brevkassespørgsmål af
Anonym
16 år

hvorfor stod mit hjerte ikke af denne her gang. jeg gik med 50 piller inden i min krop i 24 timer, før der var nogen der fandt ud af det. jeg kom på sygehuset 24 timer efter have det rigtig dårligt, de sagde at mit hjerte have taget meget skade, og de have kontrol over det hele tiden, ved sådan en maskine, der var fast vagt på mig hele tiden. Der var en pædagog som hed C ved mig meget af tiden, hun var der støttet mig. Jeg ville dø, men det skulle åbenbart ikke lylkkes, 5 selvmordsforsøg, en tur på psyk skadestue hvor jeg blev indlagt på voksen psyk først, derefter viille jeg hjem, og de lavet en tvang på mig i 24 timer. jeg kom så over på en ungdoms psyk bagefter. men jeg vil ikke være der, næstved sygehus er verndens dårligst sygehus, man kan komme på. hvorfor stod mit hjerte ikke bare af for en gang skyld- dem over for voksen psyk siger jeg er syg, men de har ikke haft mulighed for at undersøge hvprdan og på ungdomspsyk for man ingenting at vide om man er syg eller ikke.. På en måde vil jeg så gerne have en diagnose, for så viste jeg hvad der var galt, også kunne jeg starte på et nyt liv, men det kan jeg ikke når jeg ingenting ved. jeg bleiver bare sat mere og mere op i medicin. hvis jeg skulle komme med en diagnose, jeg måske har så er det borderline, jeg synes bare det passer så perfekt på det de skriver om sygedomen. men jeg vil sikker væde med at de ikke finder ud af om jeg fejler noget de sender mig bare hjem.. sten sikkert.. Knus & masser af Tanker Felicia

Svar:

Hej Felicia

Det er nogle ordentlige lussinger livet kan give en engang imellem og sommetider føles det urimeligt, alt for svært og uoverskueligt. Lige nu har du fået en af de store ture og jeg kan rigtig godt forstå, at du bare sidder nu og ikke kan tro på noget som helst.

Efter sådan en tur, kan man godt løbe helt tør for kræfter, både psykisk og fysisk. Og så er det altså svært at finde noget lys og muligheder nogen steder. Det er helt naturligt.

Jeg er rigtig glad for at den pædagog var hos dig på hospitalet, fordi der er ingen der fortjener at være alene i den situation. Jeg er også glad for at dit hjerte holdt denne gang og det kunne godt lyde til, at du går rundt med et stærkt og godt hjerte.

Det vil ikke give op og kæmper for at give dig endnu en chance i livet.

Du fortæller, at du rigtig gerne vil have en diagnose og at du selv tror det kan være noget med borderline. Det kan jeg ikke fortælle dig, men jeg kan godt forstå at du gerne vil have en diagnose, fordi så kan det bare være lidt lettere at forstå hvorfor det gør så ondt. Og som du helt rigtigt skriver, så kan det på en måde være en ny start på livet, hvor du bedre ved hvad du kan gøre for at komme fremad og få smilet tilbage.

Det er ikke altid så nemt at stille en diagnose og det er vanvittig vigtig at det er den rigtige man stille, for ellers kan man gøre tingene værre.

Jeg håber og krydser fingre for at de voksne der er omkring dig, kan komme tættere på en måde at hjælpe dig. Jeg håber også at du kan grave de sidste kræfter frem og lytter til dit hjerte som fortæller dig, at du ikke skal dø endnu.

Hold ud Felicia og hvis du har det godt med C, så ring til hende og lav så mange aftaler med hende som muligt, så du kan have så mange gode mennesker omkring dig som muligt.

Fra mig og hele Cyberhus, får du i hvertfald en varm weekendhilsen og så ønsker jeg alt det bedste for dig..Kig ind i chatten hvis du bare har brug for at snakke lidt med en voksen.

Venlig hilsen

Erroll