Hjælp mig til en bedre verden
brevkassespørgsmål af
Anonym
15 år
Mit liv skal ende, kan ikke klare det mere. Jeg vil dø,dø,dø. Jeg kan ikke holde smilet oppe mere,Jeg vil smadre min krop, livet er en for stor kamp for mig, Men jeg er for svag til at jeg ikke kan finde ud af at dø. Har bare lyst til at sluge en hel masse glasskår. Til den ødelæger min mave.Vil gerne have folk skal lade mig være i fred. Hjælp mig nu bare inden det går galt.. ´Smil fra Felicia.

Svar:
Hej Felicia
Hvor ville jeg gerne kunne trykke på en knap og så fik du det bedre Felicia. Du kæmper en brag kamp, hvor det sommetider bliver svært, du føler at kræfterne slipper op og at livet er for stor en kamp.
Jeg vil gerne fortælle dig, at jeg godt kan forstå at kræfterne slipper op i perioder og at det er umuligt at holde smilet oppe.
Du er midt i dit livs kamp og sommetider løber du tør for energi. Jeg synes det er vigtigt, at du ved at det er ok når det sker og at du accepterer det. Det betyder at du lige skal trække vejret og samle energi til et nyt slag.
Jeg ved ikke hvor lang tid det vil tage at vinde kampen og jeg ved det kan føles som en evighed. Men der er en vej igennem og en gave til dig ude på den anden side, nemlig et langt liv som du kan nyde meget mere end du gør lige nu.
Når du oplever de her perioder hvor det er helt umuligt, så er det ekstra vigtigt at du griber fat i alle de mennesker der kan hjælpe dig med at finde kræfterne til at kæmpe videre.
Du er rigtig god til at gribe fat i Cyberhus og som nu, at skrive ærligt at det hele brænder på. Jeg vil prøve og alle andre i Cyberhus vil prøve, at hjælpe dig og give dig modet og kræfterne til at kæmpe videre.
Men det er også vigtigt at du griber fat i de mennesker som er omkring dig i virkeligheden. Det er okay at slå ud med armene og råbe til alle mennesker.. "jeg har brug for hjælp lige nu". Sommetider kan det værste ved at kæmpe en kamp, være følelsen af at kæmpe alene. Du har brug for andre mennesker der støtter dig fremad og det mener jeg faktisk alle mennesker har.
Jeg vil foreslå dig at komme ind i chatrådgivningen i dag, så kan du sammen med chatrådgiveren prøve at finde de mennesker som kan hjælpe dig. Lige nu er det vigtigt at du ringer til livslinien på 70201201, de har åben indtil kl. 23.00. Bare det at du snakker og fortæller om dine følelser til en voksen tror jeg vil kunne give dig lidt kræfter igen.
Har du kigget på www.findhjælp.dk Det er en side vi har lavet, hvor du kan finde fysisk og gratis hjælp i dit område. Du kan også fortælle rådgiveren hvilken kommune du bor i, så kan han/hun hjælpe dig med at finde noget.
Felicia, jeg håber inderligt at du giver livet endnu en chance og jeg tror på dig.
Venlig hilsen
Erroll