hjælp med kærligheden.
brevkassespørgsmål af
Anonym
Jeg er virkelig meget forvirret omkring min kæreste & mig. Og nu kan jeg snart ikke klare det mere, jeg går med underlige tanker hver eneste dag. og er så bange for at miste ham.
Nu har jeg selv spurgt ham, om han stadig vil have forholdet bliver ved. og det vil han gerne. men han er så kold overfor mig, virker ligeglad med mig, gider ingenting med mig. men vil meget gerne med hans venner. vi har været sammen i et år.
Jeg føler mig uelsket og nu kan jeg snart ikke mere.
men jeg vil ikke miste ham, det er bare hårdt at have det sådan her. især fordi jeg får grimme tanker af det.
vi bor sammen, men vi snakker ikke rigtig sådan sammen mere. Han sidder med hans venner foran computeren, hverdag.
Vi har haft en uge fra hinanden og det hjalp lidt da vi sås igen, hvor han var sød og kærlig, ( men kun første dag var han det). men nu det 3 dage siden og nu han sådan overfor mig igen. han er ikke rigtig til at snakke med omkring forholdet, han bliver sur når jeg spørg ham om det. hvad kan i give mig at råd? jeg overvejer snart sige til ham, at hvis han ikke bare gider vise lidt kærlighed til mig, så kan jeg ikke klare det mere.
jeg er begyndt at blive meget jaloux også, når han skriver med andre piger og når de skriver om de skal være sammen osv.
Jeg er såret dybt inde. jeg græder nogle gange i søvn.
JEG HOLDER DET IKKE UD MERE! hjælp mig:'(.

Svar:
Hej med dig.
Det lyder som om det er rigtig svært for dig at være i forholdet lige nu. Du fortæller, at du får underlige tanker af det, at du er begyndt at blive jaloux og at du nogle gange græder dig selv i søvn. Det er helt tydeligt, at det ikke er godt for dig!
Du fortæller selv, at du overvejer at snakke med din kæreste om det og fortæller ham, at du ikke kan klare det mere. Det synes jeg lyder som en rigtig god idé. Det er vigtigt at du har det godt sammen med din kæreste, og at du føler det er trygt og dejligt at bo sammen med ham.
Du har det tydeligvis ikke godt sammen med ham lige nu, og det bør du fortælle ham. Det er vigtigt, at du får snakket med din kæreste om, hvordan du har det. På en måde så han forstår, at du har det rigtig skidt, og at du ikke kan holde til det i længden.
Hvis han ikke kan forstå det og ikke er villig til at forandre sig, bør du måske overveje, om du kan holde ud at være sammen med ham. Jeg ved at det er en svær beslutning at skulle tage. Men du bliver nødt til at passe på dig selv!
Hvis du er meget i tvivl om, hvad du skal gøre, er du altid velkommen til at logge på Cyberhus Chatrådgivning. Her kan du anonymt snakke med en rådgiver om hvad du kan gøre, og eventuelt om, hvad du kan sige til din kæreste.
Chatten er åben mandag til torsdag kl. 15- 19.
De bedste tanker
Marianne