HJÆLP!!!

brevkassespørgsmål

HJÆLP!!!

brevkassespørgsmål af
Anonym
11 år

jeg er en ellers normal pige men her på det sidste har jeg været meget ked af det da jeg er bange for at mine forældre skal skilles....jeg har tænkt meget på det og har brug for hjælp til at finde ud af hvordan jeg skal komme videre

Svar:

Hej med dig..

Jeg synes simpelthen det er så godt du spørger om hjælp, når du kan mærke du er ked af det. Fordi det er faktisk det allerbedste du kan gøre, og jeg vil rigtig gerne prøve at hjælpe dig.

Når du går rundt og er bange for at din mor og far skal skilles, så kan jeg godt forstå du bliver ked af det, fordi det er ikke en rar tanke at gå rundt med alene. Og måske synes du de skændes lidt for meget i øjeblikket, eller måske er det bare en fornemmelse du har nede i maven.

Men det kan faktisk også godt være, at dine forældre har det fint, men bare har diskueteret meget, eller været lidt stressede her i julen. Det er der mange der er.

Så derfor er det vigtigt at du finder ud af hvordan det hænger sammen, så du ikke behøver at tænke så meget på det. Det bedste du kan gøre er simpelthen at spørge dem, eller bare en af dem, hvis du synes det er nemmere. Prøv at fortælle dem, at du faktisk går rundt og er bange for at de skal skilles.

Så kan din mor eller far snakke med dig om det og det tror jeg ville være rigtig rart for dig. Hvis du synes det er lidt svært lige at sige, så prøv at skrive et nytårskort til dem i aften og så skriv at du er ked af det, fordi du er bange for om de skal skilles. Så kan du lægge det på morgenbordet i morgen tidlig..:)

Hvis du sidder og er ked af det en dag og kunne tænke dig at snakke med en anden voksen, så prøv vores chat her i Cyberhus. Her sidder der voksne som du anonymt kan chatte med og de vil også gerne lytte og prøve at hjælpe...

Jeg håber du får en god snak med din mor og far..

Venlig hilsen

Erroll