Hjælp

brevkassespørgsmål

Hjælp

brevkassespørgsmål af
Anonym
15 år

Hej..

Jeg tager stoffer og vil gerne holde op med det, men det er svært.
Vil i ikke nok hjælpe mig, vil gerne leve et sundt liv .. ?

Hilsen M-M

Svar:

Hej M-M

Jeg vil starte med at sige at det er rigtig flot, at du har valgt at ændre dit liv – at du gerne vil stoppe med at tage stoffer.

Det er en beslutning, som kræver vilje og det er sejt, at du nu har mod på det.

Du skriver, at det er svært at holde op, at du gerne vil have hjælp til det.
Det er rigtig godt, at du har skrevet til brevkassen så vi kan forsøge at hjælpe dig.

Et af problemerne ved at tage stoffer er, at man bliver afhængig og derfor kan have meget svært ved at stoppe igen.

Det kan derfor være hårdt at skulle gennemgå alene. Der er forskellige steder, hvor du kan søge hjælp. Steder, som kan støtte dig-

www.mindblow.dk er en hjemmeside, der hjælper unge med at komme ud af et stofmisbrug.

De fleste kommuner har også et tilbud om hjælp, hvis man tager stoffer eller drikker for meget.

Du kan finde din kommune inde på Cyberhus’ forside under ’henvisninger’. Her klikker du på kortet i det område hvor du bor. Her kan du finde de tilbud, som din kommune har ved at klike på ”for meget alkohol og stoffer?”

Lykkes det ikke for dig at finde hjælp her, eller har du brug for at snakke med en rådgiver, så er du altid velkommen til at logge på Cyberhus Chatrådgivning, hvor rådgiverne vil forsøge at finde den rette hjælp til dig.

Jeg vil ønske dig held og lykke. Jeg håber det lykkes for dig. Det er en rigtig flot og god beslutning du har taget om at leve et sundt liv.

Mange hilsner
Anita