Hjælp:`(

brevkassespørgsmål

Hjælp:`(

brevkassespørgsmål af
Anonym
11 år

Hej jeg er en pige på 11år. Min bv= bedsteveninde har fortalt min side makker siger jeg er bega tyk! jeg blir ked af det men det er bi-virkniger fra noget medesin jeg har fået som jeg ikke kune tåle... Og jeg har ''fundet'' hørt et ry om mig i min klasse :>> Hun er fane grim med alle de fregner og buser, det blonde hår og briller<< Jeg går ikke engang med briller eller hår blond hår.. På et tidspunk havde jeg lyst til at begå selv mord! Spørsmål: Hvordan skal jeg blive tynd på ingen tid ;(

Svar:

Hej med dig

Jeg kan godt forstå at du bliver ked af det, når du høre sådan nogle ting og jeg synes ikke det er okay, at de siger sådan nogle ting.

Først vil jeg lige svare på dit spørgsmål omkring det med at tabe sig hurtigt. Det synes jeg ikke du skal gøre, fordi det er ikke godt for din krop. Men jeg synes i stedet, at du skal fortælle dine forældre om det der er sket.

For det første kan de hjælpe med dine spørgsmål om vægten, men endnu vigtigere, så kan de også hjælpe med de her rygter og det som din sidemakker har sagt og som gør dig ked af det. Det er bare rart at have nogle at støtte sig op ad, og så kan det hjælpe at snakke om det med en voksen, og hvis du synes det bliver ved med at være svært, så synes jeg i sammen skal snakke med din lærer om det.

Det er aldrig rart at høre noget dårligt om sig selv og slet ikke fra sin sidemakker. Og sommetider kan det gøre rigtig ondt inden i og faktisk så meget, at du har tænkt på selvmord.

Men heldigvis er der andre muligheder og selvmord hjælper jo ikke, fordi så er du her ikke mere og så er der en masse der vil savne dig helt vildt meget og specielt dine forældre.

Det lyder også til at du har en god veninde i klassen og det er bare dejligt. Måske kunne din veninde hjælpe dig med at få snakket med læreren, fordi det er ikke okay at de siger de ting. Og det kan din lærer hjælpe med på en god måde tror jeg.

Jeg håber det hjælper..

De bedste hilsner..

Erroll

Niels-Christians billede
Niels-Christian fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål