hjælp

brevkassespørgsmål

hjælp

brevkassespørgsmål af
Anonym
16 år
Oprettet 9 år 4 måneder siden

hej jeg er en dreng på 16 år og jeg har været på en lejre tur jeg er nervøs fordi jeg føler der nogen der har gjort noget mens jeg lå at sov fx kysse mig eller stikke en pikken op i min numse hjælp mig please

Svar:

Hej med dig

Det lyder rigtig ubehageligt, at du har en fornemmelse af, at der er nogle, der har gjort dig noget, mens du sov på lejrturen.

Du skriver ikke rigtig noget om, hvorfor du har den fornemmelse?
Jeg kom til at tænke på om, der er nogle som har truet dig med at gøre de her ting, måske fordi du har været udsat for mobning?
Hvis du bliver mobbet eller truet af nogle fra skolen, skal du ikke gå alene med det. Det er vigtigt, at du får snakket med en voksen, du stoler på om de her ting.
Du kan for eksempel snakke med dine forældre, en lærer eller en anden voksen, du kender, hvis du føler, at der er nogle, som er ubehagelige ved dig.

Jeg sad også og tænkte på, at du helt sikkert ville have vågnet, hvis nogle havde stukket sin pik op i dig.
Hvorfor har du den fornemmelse? Føles noget anderledes ved din krop?
Man kan nemt kysse en person, der sover, uden at personen vågner, men det er ikke nemt at lave andet seksuelt med en person, der sover, uden at personen vågner.
Derfor tror jeg ikke, at jeg ville være så nervøs, hvis jeg var dig.
Det er selvfølgelig en ubehagelig følelse, at gå rundt med i kroppen.
Hvis du har lyst, kan det være en god ide at få fortalt en anden voksen om den her følelse, så du kan få snakket om det. Det får man det mange gange bedre af.
Hvis du har brug for at snakke med en voksen anonymt, er du også altid velkommen til at skrive ind på vores chat HER.
I chatten sidder der voksne, der gerne vil hjælpe dig og altid er klar på at skrive om det, du har brug for hjælp til.

Jeg håber, at du kan bruge mit svar.
Rigtig glædelig jul

Venlig hilsen Mette