heij
brevkassespørgsmål af
Anonym
Heij
ja undskyld skriver vist lidt for meget altid....;)
jeg skriver med fire- fem fyre på msn...
jeg syndtes der er en der vildt sød oxå. menmenmen
jeg hved jo at det ikke er klogt at mødes med nogle over nettet...jeg har set ham på webcam.
men hvad skal jeg gøre når jeg møder ham?
altså skal jeg have en med? min vennide (hun er 15) ville vist gerne gå med men...
er det ikke i bund og grund ikke dumt at møde en fra nettet?
(han er 13 jeg er sten sikker)
k.h. C

Svar:
Kære C
Det er rigtigt godt, at du henvender dig med dit spørgsmål. Som du selv skriver, så er det rigtigt at man skal man passe meget på, når man mødes IRL med en fra nettet.
Det er okay at mødes med en man har mødt på nettet - men der nogle ting, som er meget vigtige at huske på, inden man mødes med personen:
Man skal ALDRIG mødes med en fremmed alene!
Derfor skal du, som du selv nævner, tage din veninde med når du skal mødes med ham.
Det er vigtigt at I mødes et offentligt sted, hvor både din veninde er med og hvor der er andre mennesker! Dette kan f.eks. være på en cafe, i tivoli, på et idrætsstation osv.
Fortæl dine forældre om det før du skal mødes med ham. De vil måske også have forslag til gode steder, hvor du kan mødes med ham.
Giv det tid, inden du møder ham privat. Det er vigtigt, at du lærer ham bedre at kende og har mødt ham flere gange, inden I mødes et privat sted.
Jeg håber at du kan bruge mine råd. Jeg vil ønske dig held og lykke med mødet.
Mange hilsner
Anita