Har meget brug for hjælp!
brevkassespørgsmål af
Anonym
heej
jeg har den sødeste kæreste men er bange for at han snart slå op.
jeg er ikke så god til det med kærester og drenge.
jeg bliver så gernert og kan ikke få et ord sagt.. jeg har fået mange råd om hvad jeg kan gøre men det hjælper ikke rigtig.
jeg har også selv tænkt på¨at slå op fordi ..det ved jeg ikke helt..det er lidt synd for ham at jeg ikke siger noget.. og så er han også selv meget gernert..
så jeg ved ikke helt hvad jeg skal gøre..
jeg håber i kan hjælpe for elsker ham vildt meget

Svar:
Hej
Når man er kærester, er det vigtigt, at man taler om tingene, at man gør den anden opmærksom på, hvordan man har det og hvad man føler.
Det kan være meget svært, hvis man er genert. I stedet for at slå op med ham eller vente på, at han gør det, er det en god ide at prøve at få det til at fungere.
Du må prøve at overvinde din generthed og fortælle ham, hvad du går og tænker på.
Du skriver, han er meget sød, så håbet er, at han vil forstå det, men hvis du ikke snakker med ham, kan han ikke forstå, hvad der sker.
Du kunne prøve at skrive ned, hvad du vil sige, så kan det nemlig nogen gange være nemmere end når du snakker med ham. Hvis du ikke kan få det sagt, kan du give ham det, du har skrevet.
Måske I nogle gange chatter sammen via MSN eller på en netside - her kan det være nemmere at fortælle ham at du er vild med ham fordi I ikke sidder overfor hinanden.
Du må ikke være bange for at fortælle om dine følelser, og jeg tror I vil opleve, at I får det bedre, hvis I får talt tingene igennem. Men start gerne med at chatte lidt om det!
Jeg forstår godt, det kan være svært og det lyder jo også til, at du har fået mange ideer fra andre om, hvad du kan gøre.
Mit svar til dig er sikkert ikke nok og derfor vil jeg anbefale dig, at du komme i vores chatrådgivning for at tale det hele mere grundigt igennem, - i hvert fald skal du vide, at du er velkommen der - og måske du kan øve dig på hvad du kan skrive/sige til din kæreste, samme med vores rådgivere.
Jeg ønsker dig held og lykke og håber I får løst det sammen.
Kærlig hilsen Denise