Har jeg en spiseforstyrrlese?
brevkassespørgsmål af
Anonym
15 år
Hej.. Jeg spiser ikke ret meget. I alt om dagen spiser jeg en halv bolle, 1 rugbrød og lidt aftensmad. Jeg vil ikke have mere. Jeg kan ikke spise mere. Så får jeg det dårligt med mig selv og føler mig forkert og ulækker. Jeg vil gerne tabe mig. Jeg vejer ca. 59kg. Det er alt for meget for mig, da jeg er 167cm. Jeg vil være pæn, jeg kan ikke leve med mig selv, hvis jeg ikke taber mig....så dør jeg..

Svar:
Hej med dig
Når du får det dårligt med dig selv og føler dig forkert og ulækker når du spiser, så kunne det godt tyde på, at du har et usundt forhold til mad. Når du føler du ikke kan leve med dig selv, med mindre du taber dig, så synes jeg også det er et tegn på, at noget ikke er som det skal være.
Jeg kan ikke vurdere om du har en spiseforstyrrelse eller ej, men ud fra det du skriver, så synes jeg det lyder som om, at du ikke har det så godt med dig selv.
Når du har det sådan med dig selv, så synes jeg du skal prøve at snakke med dine forældre om det. Det kan være svært at gå med sådanne nogle tanker alene. Måske er der også andre ting der gør, at du har det som du har det?
Hvis du har brug for at finde ud af om det er en spiseforstyrrelse eller ej, så synes jeg du skal tage til din læge. Din læge vil kunne vurdere hvad det er.
Jeg håber du har lyst til inddrage en voksen om dine tanker, så du ikke skal gå at tænker over det alene.
De bedste hilsner Sine