har det svært med min krop-
brevkassespørgsmål af
Anonym
19 år
hej brevkasse, da jeg var 12 år blev jeg udsat for et sexuelt overgreb. siden har jeg haft det rigtig svært med min krop. men jeg har et par spørgsmål. -jeg kan ikke onanere uden at få det dårligt, jeg stopper tit efter bare 20 sek. fordi jeg kan ikke lide det. jeg kunne godt tænke mig, at kunne nyde det i stedet... kan jeg gøre noget ved det? jeg får tit udløsning om natten, og jeg kan ikke lide det, jeg får det dårligt og synes det er ulækkert. - hvornår stopper det? og kan jeg gøre noget så det ikke sker?

Svar:
Normal
0
21
false
DA
X-NONE
MicrosoftInternetExplorer4
Kære dig
Jeg vil starte med at sige, at jeg synes det er vildt flot at du skriver ind og spørger om noget, der må fylde rigtig meget for dig. Det har store konsekvenser, at bliver udsat for et seksuelt overgreb, både for tankerne, følelserne og kroppen.
Når man bliver udsat for et overgreb, betyder det at der er nogen der er trådt over ens grænser og gjort noget man hverken havde lyst til eller var klar til. Det seksuelle der var meningen skulle føles rart og godt, er for dig kommet til at fylde på en meget negativ måde og det forstår jeg godt. Kroppen kan nemlig huske alt det, som sindet måske prøver at glemme. Jeg tror din krop prøver at fortælle dig noget her.
Det er ikke meningen, at du skal have det sådan her med din krop og seksualitet og det lyder også til, at du er ved at være klar til at det skal være anderledes. Jeg tror det du oplever, når du onanere og får udløsning om natten, hænger meget sammen med det overgreb du har oplevet og det betyder at det er overgrebet du skal have hjælp til. Du skal altså finde nogle du kan snakke med, om det overgreb du har været udsat for. Det er nemlig sådan at når man begynder at snakke om det der gør ondt indeni, så fylder det med tiden mindre og mindre.
Jeg har to forslag til dig. Det ene er at du skal finde en voksen som du stoler rigtig meget på, som du kan snakke med om det her. Det kan være en lærer, pædagog, en fra familien eller en helt fjerde.  Men jeg sidder også, og kommer til at tænke på hjemmesiden Albahus. Det er en hjemmeside for børn, unge og voksne, der har været udsat for et seksuelt overgreb. Her kan du snakke med voksne, der er rigtig dygtige til at hjælpe, forstå og lytte, til unge der har det som dig. De har chat, telefon og personlig rådgivning.
Så selvom dit spørgsmål handlede meget om din seksualitet, så er min hjælp og råd til dig, altså at du skal have hjælp til at snakke om og bearbejde overgrebet. Når du en dag er kommet videre og har fået talt om alt det svære, så tror jeg at det med din krop og seksualitet, kan komme af sig selv. Men det tager tid.
Jeg ønsker dig alt det mod du skal finde for at få det her til at fylde mindre.
Kærlig hilsen Marianne
/* Style Definitions */
table.MsoNormalTable
{mso-style-name:"Tabel - Normal";
mso-tstyle-rowband-size:0;
mso-tstyle-colband-size:0;
mso-style-noshow:yes;
mso-style-priority:99;
mso-style-qformat:yes;
mso-style-parent:"";
mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt;
mso-para-margin:0cm;
mso-para-margin-bottom:.0001pt;
mso-pagination:widow-orphan;
font-size:11.0pt;
font-family:"Calibri","sans-serif";
mso-ascii-font-family:Calibri;
mso-ascii-theme-font:minor-latin;
mso-fareast-font-family:"Times New Roman";
mso-fareast-theme-font:minor-fareast;
mso-hansi-font-family:Calibri;
mso-hansi-theme-font:minor-latin;
mso-bidi-font-family:"Times New Roman";
mso-bidi-theme-font:minor-bidi;}