Har det bedre - hvordan opretholdes det?
brevkassespørgsmål af
Anonym
15 år
hej Denise.
det er mig me igen...
jeg har været inde på www.bornsvilkar.dk og læse alt det om mobning, og alt det om seksuelt overgreb, da jeg jo har oplevet begge dele.. og fik det faktisk lidt bedre af det, men hva skal jeg gøre for, at holde det ved lige med, at have det godt???? knus me...

Svar:
Hej me..
Det er rigtig dejligt at høre at du har fået det bedre. Og det er rigtig godt du vil gøre hvad du kan, for at holde fast i at have det godt.
Det er vigtigt at snakke om det, hvis du får det dårligere igen. Det er vigtigt at bearbejde sine følelser, og det gør man bedst ved at snakke med nogen man er tryg ved. Er der nogen du kan snakke med? Ellers kan du altid bruge vores Chatrådgivning.
Det er fint du har været inde og læse om de ting du selv har været udsat for. Det kan måske være en mulighed for dig, at komme i kontakt med andre der har været i gennem det samme som dig. Det kan være rart at snakke med nogen der har prøvet det samme, så man kan forstå hvordan hinanden har det.
Jeg håber, du holder fast i den gode fremgang, da du fortjener det bedste.
Kærlig hilsen
Denise