har brugt penge men måtte ikke
brevkassespørgsmål af
Anonym
13 år
Hej Cyberhus har brugt 3000 kr. på et spil og min far har fundet ud af det og han siger jeg sekv skal sige det til min mor så nu har jeg et par selvmords tanker i hovedet hvad gør jeg?

Svar:
Hej med dig
Ups det var en del penge og jeg kan da godt forstå du kan blive lidt nervøs og usikker over at skulle snakke med din mor. Sådan er det, når man er kommet til at lave noget, som ens forældre måske ikke synes er helt fantastisk. Du har sikkert prøvet det før, det her med at få skæld ud eller at få at vide at det var ikke okay og du skal ikke gøre det igen. Sådan er det a være barn.
Derfor behøver du heller ikke at tænke på selvmord, fordi ja, måske får du skæld ud, men så går det over igen. Derfor synes jeg du skal få det overstået og komme videre med livet.
Men jeg synes du skal gøre en ekstra ting. Du skal fortælle din far eller mor, at du fik et par tanker om selvmord degnene her gang. Fordi jeg bliver bekymret for dig, når du fortæller at du tænker på selvmord, bare fordi du har gjort noget forkert. Du kommer til at gøre mange ting forkert og få skæld ud, inden du bliver voksen. Det er fuldstændig normalt og det er det som gør, at du bliver voksen :) men det er alt for hårdt for dig, hvis du skal have selvmordstankernhver gang. Så det skal du lige have lidt hjælp til... Okay?
Hvis du ikke synes du kan snakke med din mor og far om det, så prøv at kigge forbi chatten her i Cberhus, så sidder der nogle voksne som gerne vil snakke med dig.
Venlig hilsen
erroll