Har bare brug for at få læsset lidt fa

brevkassespørgsmål

Har bare brug for at få læsset lidt fa

brevkassespørgsmål af
Anonym

Hejsa Det er ikke sådan et spørgsmål det her... men jeg har brug for at få læsset af. Jeg er 25 år ( ved godt at det er gamlet ) men jeg ved ikke tror måske at andre kan bruge det ldit at se man også kan have det meget svært når man er i den alder. så jeg håber det er i orden jeg skriver herinde. Jeg er meget ensom og har ikke nogle venner som er helt tæt på. Min familie har jeg ikke den store konatkt til så min hverdag går med enden at tænke på selvmord eller gøre skade på mig selv. Jeg høre stemmer, og det er ikke en sjov hverdag at have. Jeg venter på at komme til udredning ( så jeg kan få en dirkones på min sygedom) men jeg har fået et slag i hovede i dag, har fået advide at jeg først kan komme til en gang i januar og det er bare så lang tid. Jeg har det rigitg skidt og lysten til at leve er helt væk. Jeg er bare så ked af det hele, følger bare at det ikke er noget hjælp og hente nogle steder. Som jeg skrev i starten så har jeg bare brug for at læsse noget af fordi jeg har det slet ikke godt idag.Jeg har oplevet så mange dårlig ting i min barndom og jeg er blevet svigte af så mange at jeg ikke tør at stole på nogle som helt, og mit eget had til mig selv er bare så stor. Så det jeg ville var at få læsset lidt af og så spørge om det virkelig kan passe at man skal vente så længe på hjælp ? Hilsen den ensomme

Svar:

Hej med dig

Det er super godt at du kan bruge brevkassen til at få læsset af, også selvom du ikke er teenagere længere :), og ja, sommetider har man bare brug for at komme af med ordene og skrive dem ned eller snakke med en anden om det. Det er super at du har skrevet herind.

Jeg kan godt forstå, at det var noget af et slag for dig, at du først kan komme til udredning til januar. Det er godt at du kan få hjælp i januar, men du har ret i at det er lang tid at vente når du hver dag tænker på selvmord og skader dig selv.

Desværre kan der være lang ventetid på udredninger og psykriatiske undersøgelser og du må prøve at finde alle de kræfter du har, og så tænke på at der faktisk bliver gjort noget og at der er hjælp forude.

Men jeg synes også du skal tage kontakt til din sagsbehandler og din læge, fordi jeg synes du har brug for hjælp til at klare tiden til januar. Fortæl dem hvordan du har det og at du har brug for hjælp.

Du kan prøve at vise dem det du har skrevet til mig, fordi du forklarer det nemlig meget flot hvordan du har det.

Så selvom der er et stykke tid til januar, så skal du finde en trøst og kræfter i at hjælpen er på vej, men også søge hjælp til den tid op til januar.

Venlig hilsen

Erroll