han har forandret sig
brevkassespørgsmål af
Anonym
12 år
Hej Cyberhus-medarbejdere! Jeg skriver ind, fordi en der hedder A, (en som engang var min fars kæreste) hun har en dreng og pige, ikke med min far. Og pigen Hedder C. Mig og hende var så utrolig gode venner, og det er vi stadig. Men hun har en ven, der hedder L, og hun gav mig hans facebook, msn. Og alt muligt, og vi begyndte at skrive sammen. Og han siger han elsker mig helt vildt, og gerne vil være min kæreste. Men at han vil møde mig først, og han bor ik..LANGT væk fra mig, men der er et godt stykke vej. Problemet er, at jeg tror han lidt har gang i en anden flirt, det er en der hedder a, det konstant skriver på hans væg på face: Elsket. Og alt muligt andet. Og hvis jeg skriver til ham, uanset om det er for roligt at spørge hvem hun er, eller for at flippe ud. Er ligegyldigt. Han svarer sjældent, og når vi endelig skriver, siger han, jeg elsker dig. Og jeg hader når folk angriber mig, så jeg spørger ham ik med det samme hvem hun er. Men når jeg skal til at sige det, så svarer han ik. Jeg er træt af det, og jeg føler han giver mig den kolde skulder. Ved at ignorere mig, og så hurtigt skrive "love U" og så tro jeg får det godt af det. Jeg ville glemme ham, men det kan jeg ik, for jeg har set 'den anden side' af ham, og den er perfekt. Og jeg frygter bare at jeg er ved at miste ham. Jeg ville enlig prøve at give ham den kolde skulder, for at få ham til at føle smerten, og så spørge om han nød det. Men jeg er en meget imødekommende person :) Jeg ville høre om jeg skal sige det, lige med det samme? eller om jeg skal prøve med den kolde skulder? eller bare gå på udkig efter en anden? eller noget helt andet?... -Tak for en fed hjemmeside, jeg er helt vild med den :)

Svar:
Hej med dig..
Dejlig at du synes siden er fed og håber du kan bruge den..:)
Jeg synes det er nogle rigtig gode tanker du har gjort dig om ham fyren her, og jeg kan sagtens forstå, at du er meget irriteret over at han ikke vil svare dig, når du spørger  hvem hende pigen er.
Jeg synes heller ikke det er okay, at han så bare skriver "love U", fordi det kan du ikke bruge til så meget, hvis det er det eneste han kan finde ud af at skrive til dig.
Du spørger mig direkte om hvad jeg synes du skal gøre og derfor får du et præcist svar - Jeg synes du skal skrive til ham, at du ikke gider det der med at han ikke kan svare ordentligt og at du ikke kan bruge "love U" til noget og så kigge efter andre søde drenge i stedet for..
Men jeg vil gerne forklare dig, hvorfor jeg synes det.
1. Hvis han ikke vil være ærlig over for dig og snakke med dig om de ting som betyder meget for dig, så er det ikke et godt tegn. Når man møder en på nettet som man synes er sød, så kan man let blive forelsket og det er meget nemt at skrive "love U" uden rigtigt at mene det.
Ud fra det du skriver, så lyder det til at han leger lidt med kærligheden på nettet, men det lyder ikke til at han tænker så meget over det og måske ved han slet ikke hvad han skal gøre, når du så spørger ham om det.  Derfor kan det godt være du bliver skuffet og ked af det hvis du bliver ved med at have kontakt til ham på den måde.
2. Jeg synes ikke det er okay, at han giver dig den kolde skulder, men jeg synes ikke det hjælper ret meget at du så gør det samme ved ham. Hvis han giver dig den kolde skulder, så synes jeg du skal overveje om du vil finde dig i det og hvis du ikke så sig det til ham.
2. Du skriver meget rigtigt, at du har set den anden side også og at du er bange for at miste den. Jeg kan godt forstå hvad du mener. Alle mennesker har forskellige sider, men det er ikke nok at kunne lide den ene side og så synes at den anden side er mærkelig. Den side er også en del af ham og derfor skal du kunne lide mere end en side.
Så selvom det godt kan gå ondt at miste en person fordi han har en god side, så husk på at han har en anden siden som sårer dig. Og så skal du bestemme hvilken side der betyder mest. Jeg synes ikke han skal såre dig, så derfor synes jeg det er den vigtigste side, og så mister du den anden. Det er der ikke noget at gøre ved.
3. Du skriver, at han bor langt væk og fordi du er 12 år, så synes jeg ikke du skal mødes med ham uden dine forældre er med. Så hvis du alligevel beslutter dig at blive kæreste med ham, så snak med din far om det først - okay?
Jeg håber du finder ud af det og hvis du har brug for flere råd, så prøv at kigge forbi chatten en dag. Her kan du anonymt chatte med en voksen og det  kan være ret godt :)
God jul til og venlig hilsen
Erroll