Han har en anden :(
brevkassespørgsmål af
Anonym
14 år
Hej Brevkasse! Jeg har et stort problem.. For ca. 5 måneder siden begyndte der en ny dreng i vores klasse. Jeg har fra første gang jeg så ham været lidt smålun på ham.. Men her da det nye år begyndte faldt jeg virkelig for ham!! - Vi har også gået og flirtet lidt i klassen og vi har også været sammen uden for skolen.. Og her for 4 uger siden ca. kom han hjem til mig og vi hyggede os helt vildt! Senere på aftenen så kyssede han mig! Og det var ikke bare sådan et tantekys! Men da jeg kom i skole næste dag så troede ( og håbede ) jeg lidt på at vi havde noget kørende men han opførte sig som om der intet var sket.. Men så kom jeg hjem til ham et par dage senere og så kyssede vi og hyggede os igen! Men da jeg kom i skole de næste par dage så snakkede han næsten ikke til mig? 3 dage efter kom jeg hjem til ham igen og så kyssede han mig igen igen.. Og nu troede jeg virkelig at vi havde noget sammen.. Det var d. 4/3 . 2011 at jeg sidst havde været hjemme hos ham.. Men så igår ( d. 13/2-2011 ) så stod der inde på Facebook at han var i et forhold med sin ekskæreste.. Det var godt nok sådan at efter vi havde kysset et par gange så skrev jeg til ham og spurgte ham om vi havde noget kørende og så svarede han at han syntes at jeg var en dejlig pige men han vidste stadig ikke hvad han ville med sig selv endnu. Men han er en rigtig sød fyr så han ville aldrig kunne finde på at lege med mine følelser.. Jeg vidste godt at fra første gang han kyssede mig at han stadig havde nogle følelser for sin eks.. Han fortalte mig godt nok at han elskede mig men jeg vidste godt at hvis han fik muligheden for at få sin ekskæreste tilbage så ville han gribe chancen uden at blinke.. Lige nu er jeg bare helt knust og ved virkelig ikke hvad jeg skal gøre med mig selv eller om hvordan jeg skal komme over ham! Er I ikke søde at hjælpe mig? Kærlig hilsen Mette

Svar:
Hej Mette..
Jeg kan godt høre, at du virkelig er ramt af ulykkelig kærlighed og jeg synes det er godt du spørger hvordan du kan komme videre i dit liv. Det er nemlig altid svært at være forelsket i en, man ikke kan få og man kan føle sig helt ved siden af sig selv og bare have svært ved at tænke på andet end ham.
Ud fra det du skriver til sidst, så går jeg ud fra at du ikke ser ham mere privat, og at han har fundet ud af, at hans følelser mere ligger hos en anden. Og jeg kan godt forstå, at det går ondt, specielt fordi I havde nogle hyggelige aftener sammen hvor I kyssede og hvor du troede at I nu havde noget mere fast sammen.
Desværre virker det ikke som om han var helt afklaret med sine egne følelser og derfor synes jeg også han var lidt for meget sammen med dig og på den måde kom han til at såre dig.
Men nu skal du prøve at komme over ham og det kan sagtens tage lidt tid, men der er to ting jeg vil anbefale dig lige nu. Det første handler om det som du faktisk gør her i brevkassen, nemlig at snakke om det. Det kan være rart bare at få sat ord på hvordan du har det inden i og det kan være en måde at komme videre på. Når man snakker om det, kan du nemlig få ideer til hvad du kan gøre og sådan få det lidt på afstand, og så kan det være lidt lettere at komme videre. Så bliv ved med det og prøv at snakke med et par vennder, din mor og far, måske chatten her i Cyberhus og ja, andre du godt kan lide at snakke med og det kan både være voksne og unge.
Det andet er, at du skal prøve at fokusere på at lave nogle ting som gør dig i godt humør. Det kan være biografture med en god veninde, hyggeaftener derhjemme, shoppeture eller hvad du nu godt kan lide at lave. Når du gør det, så får du lidt positiv energi ind i kroppen og det gør det lidt lettere at se fremad og på et tidspunkt så vil du opleve, at han ikke fylder så meget og pludselig vil der også blive plads til at du kan blive forelsket igen..:)
Så selvom det gør ondt lige nu, så skal du vide at det er helt naturligt og forståeligt, men at det også bliver nemmere og efter noget tid kan du komme over ham.
Venlig hilsen
Erroll