Han er ude efter mig!

brevkassespørgsmål

Han er ude efter mig!

brevkassespørgsmål af
Anonym
11 år
Oprettet 9 år 2 måneder siden

Hej. I min klasse har vi en

lærer til historie, n/t og musik ialt 6 timer

om ugen. Han er meget efter mig.

og det er altid mig der for skylden.

idag skete det 3 gange, at han blev sur!

min mor og far ved det godt.

jeg vil bare ikke gøre det være, ved at sige det til vores

klasselærer.

engang tog han en fra min klasse hårdt i nakken

og rev ham ud af døren. Det kom der en sag ud af.

efterfølgene havde vi en til opsyn.

men han er væk nu... Han har aldrig slået.

de andre fra klassen ved det godt. De kan jo selv

se det. Når jeg snakket om det kommer jeg tit

til at græde. Hvad skal jeg gøre?

Svar:

Hej du!

Det lyder bestemt ikke rart, at du føler at din lærer er efter dig og tit giver dig skylden. Der er desværre meget forskel på lærere, og ikke alle er lige nemme at finde ud af. Så jeg kan sagtens forstå, at du er påvirket af det hele og kommer til at græde, når du snakker om det. Det er helt ok - det er ikke noget forkert ved at græde! Men det er en rigtig god ide at gøre noget ved det, som man bliver ked af. Du har allerede taget et stort skridt ved at skrive herind, og det skal du have et skulderklap for! Godt gået!

Jeg synes, det er rigtig flot at du har sagt det til dine forældre. Mit råd til dig vil være at spørge dine forældre om I kan lave et møde mellem dine forældre, dig og skolelederen på din skole, for at fortælle, hvad du oplever. Eller du kan bede dine forældre om at sige det til skolen for dig - det er også helt ok. Skolelederens job er blandt andet at lytte til dem, som ikke føler sig godt tilpas. Hvis du fortæller, hvad du oplever, så kan der handles på det. Det bliver i sidste ende skolelederens valg, hvad der skal gøres ved det.

Det kan også sagtens være, dine forældre har en anden god ide til, hvad der kan gøres - jeg vil foreslå jer at I sætter jer sammen og får lagt en god plan!

Du ønskes alt det bedste herfra! Og så håber jeg, at det snart bliver bedre!

Mai

Mais billede
Mai har svaret på dette spørgsmål