hader alt.
brevkassespørgsmål af
Anonym
16 år
hej jeg er en pige på 16år .
har det rigtig svært med mange ting. skole, familie & opholdsted .
jeg blev mobning på skole ingen forstår hvor ondt det gør på mig . har prøve på snakket med mit opholdsted. og kommnue ,ingen af dem der har gør noget ved det . jeg har en lærer der er sindsyg . men de forstår det ikke. Hele min arm med blod men ved ikke hvad jeg skal gør jeg kan ikke mere. Har opgivet. Jeg er håbløs.
min mor er lige blev indlagt . pga hun syg var tæt på får hjertestop. Jeg kan ikke besøge min mor pga hun bo så lang væk fra mig er rigtig ked af det .Ved ikke helt hvorfor, men ingen af min familie vil snakket med mig. Min søster ringede til opholdstedet, og sagde at min mor er blev indlagt. Jeg er angst for min mor dø:( .
fra den hopelessness

Svar:
Hej du!
Jeg kan høre, at du virkelig har det svært lige nu. Det er utrolig hårdt, hvis man oplever problemer både i skolen, familien og der hvor man bor.
Du fortæller, at du har forsøgt at snakke med forskellige personer om, hvordan du har det, men at ingen tilsyneladende hjælper dig. Det må være utrolig hårdt for dig at stå helt alene med alle dine problemer. Specielt også nu, hvor din mor er indlagt, og du ikke kan se hende.
Du fortæller om rigtig mange ting, som er svære for dig. Da jeg ikke kender så meget til hver enkelt ting, er det lidt svært for mig at rådgive dig om, hvad du skal gøre. Jeg vil derfor opfordre dig til at logge på Cyberhus Chatrådgivning, hvor du kan få en anonym snak med en rådgiver. Sammen kan I prøve at finde frem til den eller de personer som bedst kan hjælpe dig. For det er vigtigt, at du finder nogen som du kan snakke med. Det er alt for stort at gå helt alene med.
Du skriver, at du har opgivet, at du er håbløs. Jeg tror ikke på at du er håbløs. I stedet får jeg indtryk af, at du er en pige som har det meget meget svært. Det er rigtig flot, at du rækker hånden ud efter hjælp, ved at skrive til brevkassen. Nu håber jeg, at du vil tage imod den rådgivning, som du kan få af rådgiverne på vores Chat.
Cyberhus Chatrådgivning har åbent mandag til fredag kl. 15- 19.
De varmeste tanker
Marianne