Højden gør mig utilpas
brevkassespørgsmål af
Anonym
11 år
Ja altså jeg er en pige på 10 (11 om en uge)
Jeg er ca. 160 cm. men alle mine venner er jo langt lavere end mig så jeg føler mig lidt utilpas når vi står og laver det vi nu finder på at gøre i frikvarteret
P.S. Hvis det hjælper vejer jeg omkring 43 kg?

Svar:
Kære pige på 11 år
Jeg kan forstå, at du føler dig forkert med hensyn til din højde, når du er sammen med dine veninder.
Tydeligvis er du vokset hurtigere end dem.
Det er der ikke så meget at gøre ved. Din længde og din vægt er der ikke noget unormalt ved.
Nogen er bare hurtigere end andre.
Dine veninder kommer sandsynligvis snart til at vokse og at nå din højde.
De fleste piger vokser meget, når de er 11-12-13 år.
Så jeg synes, du skal rette dig op og være stolt over din højde og tænke på, at du bare er hurtigere end de andre :-)
Kærligst fra Anita