Gravid uden at have haft sex.
brevkassespørgsmål af
Anonym
16 år
hey hope,
jeg er en pige på 16 som for en måned siden fik en kæreste.
Da jeg ikke har følt mig klar har vi ikke været ikke haft sex endnu og begynder først at tage p-piller når jeg får menstruation. Mit problem er at det gør jeg ikke. jeg burde have fået det for 4 dage siden men har stadig ikke fået det.Vi har lavet meget som lickjob, blowjob og 69 og vores kønsdele har gnedet op af hinanden men ikke efter at han er kommet. og han har ikke været oppe i mig. Er det så muligt at være blevet gravid eller er min mens forsinket?
Tak for svar på forhånd.

Svar:
Hej med dig..
Nej, det kan ikke lade sig gøre...:) Så skal man i hvert vfald være meget uheldig og fyrens sædceller skal komme op i din skede på en anden måde. Men det kræver at der er en sædcelle der kommer op til et af dine æg. Og da sædceller ikke er så stærke og helst skal sprøjtes op og altså have hjælp til at komme derop, så lyder det ikke som om det er sket i dit tilfælde. Og derfor tror jeg heller ikke, at du er gravid.
Og det lyder fint, at du vil starte med at tage p-piller og det lyder også til at du/I er forsigtige og passer på jer selv. Det her med at du skulle have fået din menstruation for 4 dage siden, er ret almindeligt. Pigers menstrauation kan sagtens svinge en del dage.. sommetider bare fordi og andre gange hvis de er nervøse over et eller andet, stressede eller bare har mange bolde i luften. Og når man er ung, er det endnu mere almindleigt at menstrauationen ikke er stabil.
Du har sikkert fået den eller vil få den inden for nogle få dage. Og måske kan der godt gå længere tid. Hvis din menstruation plejer at være stabil og der går 2 uger over, så synes jeg du skal smutte til lægen. Men ellers lyder alting okay :)
Venlig hilsen
Erroll