Gjorde far det med velje
brevkassespørgsmål af
Anonym
14 år
Hej. Der er sikker mange der syntes at det ikke er det værste det jeg har været igennem, men har bare brug for at komme id med det, uden at skulle sidde og bruge signe ord. Efter et længere stykke tid, har jeg ikke ville hjem til min far, vi taler faktisk om fire år eller mere. Jeg begyndte rimlig tydeligt at komme i den alder hvor man begyndte at udvikle sig, hvilket var m svært, for jeg havde ikke nogle at tale med det om. Min far begyndte først med at kommentere min krop, altså holda op hvor har di nogle flotte bryster, og hvordan går det med mensen... det udviklede sig hurtig til det fysiske. Han begyndte rimlig hurtig at tage mig på brysterne, bagdelen, lårene osv. Nogle gange sagde han om han skulle vride mine brystvorter om. Han har også taget bukser samt underbukser af og stukket han RØV op i hovedet på mig, hvilket jeg syntes der var ulækkert, han har også holdt mig inde på wc'et og lavet stort og nej jeg kunne ikke komme ud da han havde låst døren, og taget nøglen.... Han vil altid tale om min udvikling og kikkede ofte på min bagdel og bryster. Jeg valgte ikke at skrive ind til voldtægt og seksuelle overgreb da jeg ikke ved om det er en normal opførsel. Ni skal det lige søges at jeg værker har en stor numre eller store bryster...... Venlig hilsen M.I.B

Svar:
Kære M.I.B
Jeg kan godt forstå du har brug for at komme ud med, og jeg synes det rigtig godt at du skriver her, så kan du kan komme ud med alle de tanker du har omkring din far.
Først vil jeg gerne sige til dig, at det slet ikke er normalt den måde din far er overfor dig. Det er ikke slet ikke okay de ting du skriver at din far gør og siger. Jeg kan godt forstå du ikke har lyst til at være hjemme hos din far, når det er på den måde.
Det er rigtig godt at du reagerer på det, når du kan mærke at din far går langt over dine grænser. Det er nemlig slet ikke iorden at han opfører sig sådan overfor dig.  Ifølge loven er det faktisk strafbart, når din far tager på dig.
Det er en rigtig svær situation du står i og derfor er det også vigtigt at du får hjælp af nogen der ved rigtig meget om de her ting. Der findes en hjemmeside for børn og unge der hedder Albahus. Der ved de rigtig meget om seksuelle overgreb og de kan hjælpe dig med, hvad du kan gøre når din far er sådan overfor dig. Jeg synes du skal prøve at snakke med nogen der. De har både anonym telefonrådgivning og chatrådgivning.
Jeg tænker også på, om det mon er noget du har snakket med din mor om? Nu ved jeg ikke hvordan du har det med din mor, men hvis du har et godt forhold til hende, så synes jeg du skal prøve at fortælle hende, hvordan du har det med din far. Det kan være rigtig svært at gå med selv, så derfor tænker jeg, at det kan være en hjælp for dig, at få støtte fra din mor eller en anden voksen du har et godt forhold til.
Her til sidst vil jeg bare gerne sige, at jeg synes det er rigtig flot, at du sætter ord på det med din far. Jeg tænker at det måske har været lidt svært for dig at snakke om. Det er godt at du lytter til dig selv og tænker over om det faktisk er normalt. Det er altid godt at lytte til sin mavefornemmelse, for det er jo faktisk ikke slet normalt at din far er sådan overfor dig.
Jeg håber du har mod på at snakke med andre om det, så du kan få noget mere hjælp til, hvad du skal gøre.
Kærlig hilsen Sine