Genert
brevkassespørgsmål af
Anonym
15 år
Hej
Jeg er en dreng på 15 år, som tit har store problemer med kærligheden, og en af de største grunde må være min generthed.
Håber, at her er nogle som kan hjælpe mig.

Svar:
Kære dreng 15 år.
Du skriver, at du har problemer med kærligheden.
Kærligheden er en fantastisk og underlig ting, og den er ikke altid nem at blive klog på.
Du skriver, at du er genert, og at dette måske er dit problem.
Jeg vil gerne henvise dig til en historie her fra Skrivekassen i Cyberhus om en pige på 15 år, der fandt kærligheden over nettet.
Jeg har to råd til dig.
Mit første råd er, at du kan prøve at melde dig ind i en klub med andre unge, der deler en interesse du har.
Hvis du trænger til at styrke dit selvværd, så find ud af, hvad du er god til og dyrk det.
Det kan være en sportsgren, som du er god til, og som du kan dyrke med andre i en sportsklub eller noget tilsvarende i nærheden af, hvor du bor.
Det er min erfaring, at mange finder et godt fællesskab og kammeratskab i sådanne klubber og måske også en kæreste.
Mit andet råd til dig er, at du eventuelt kan prøve at logge ind på et af de mange internet communities. Her er der god mulighed for at møde nye mennesker, også selvom man er lidt genert.
Jeg vil anbefale dig DR´s SKUM.
Her kan du netop læse om, hvordan to unge fandt hinanden.
Hvis du har brug for flere råd, så kan du altid logge ind på vores Chatrådgivningen og tale med en af rådgiverne. Sammen kan i måske tale om flere konkrete forslag til, hvordan du kan takle din generthed.
Mange varme hilsner
Loa