følge mig megt trist
brevkassespørgsmål af
Anonym
19 år
hej jeg håber i kan hjælp mig jeg vel blive rigti glad vise i ville det. jeg håber i  kunne læse min skrift for er ordblind. jeg er en fyre på 19 år som ikke altid har haft det nemt. Følge mig hele tiden svigt og forladt tænker megt på at begå selvmord følge ingen kan lide mig :( har inge venner jeg kan gå til eller snakke med. Min forælder er bare ligglade med mig helt tiden syn jeg. Jeg føgler mig ikke særligt glad er megt alen er altid blev mobbet håber i kan hjæp miig ps er ordblind

Svar:
Hej du!
Det er rigtig godt, at du skriver til Cyberhus for at få hjælp. Det er vigtigt at få hjælp når man har det svært, og det kan jeg høre at du har.
Du fortæller, at du tit tænker på selvmord fordi du føler dig svigtet og føler at ingen kan lide dig. Det må være rigtig svært for dig. Og det er vigtigt, at du finder en, som du kan snakke med. En som kan hjælpe dig til at få det bedre.
Hvis du har mod på det, vil jeg anbefale dig, at logge på chatrådgivningen. Her kan du chatten med en rådgiver om, hvordan du har det. Rådgiveren kan måske også hjælpe dig med at finde frem til en person som kan hjælpe dig til at få det bedre.
Hvis du har mod på det, er du velkommen i chatten. Også selvom du er ordblind. Jeg er er sikker på, at rådgiveren vil hjælpe dig gennem chatten, så du kan få den hjælp du har brug for. Chatten er åben mandag-torsdag kl. 15-19.
Hvis du har det bedre med at snakke i telefon, kan du ringe til livslinien.dk på telefon nummer 70 201 201. Det er en telefonrådgivningen til mennesker som tænker på selvmord. De er åben hver dag kl. 11-23.
Der findes også mødesteder for ensomme unge rundt i landet. På hjemmesiden ventilen.dk kan du finde et kort over de byer som har mødesteder. Her kan ensomme unge i alderen 15 -25 år mødes og få en snak eller hygge sig.
Jeg håber, at du finder hjælp et af stederne.
Mange tanker
Marianne