føler mig udenfor
brevkassespørgsmål af
Anonym
15 år
hej cyberhus jeg har det svært i skolen også her hjemme i skolen har jeg det svært fordi jeg bliver mobbet og bliver træt når jeg siger til min lære så siger hun det er muligt så siger hun at hun er ligeglad hilsen kristian

Svar:
Hej Kristian
Det er ærgeligt at du føler din lærer er ligeglad, fordi jeg synes det var en rigtig god ide at fortælle din lærer om det.
Det er også godt at du har skrevet herind til mig og jeg vil gerne prøve at hjælpe dig.
Du skriver ikke så meget om hvad der er svært og derfor kan det være svært at give dig en masse råd. Men jeg kan fortælle dig, at sommetider kan det være svært, både i skolen og derhjemme. Og når du oplever det, så er det bare super vigtiugt at du griber fat i de voksne som du har det ok med. Du har prøvet en af dine lærere, men det virkede ikke så godt. Men du skal ikke give op..
Er du sikker på at hun forstod dig og hvad det gik ud på? Sommetider kan det godt være svært at få forklaret sådan at de forstår det. Derfor vil jeg foreslå at du prøver igen og denne gang være sikker på at du fik det hele med.
Hvis du stadig ikke synes at din lærer tager det seriøst, så prøv at snakke med en anden lærer, måske virker det  bedre.
Jeg synes også du skal prøve at logge på chatten herinde i Cyberhus. Her sidder der voksne som du kan chatte med og her kan du fortælle lidt mere og på den måde kan de bedre hjælpe dig. Chatten har åben hver mandag til torsdag kl. 14-19..
Venlig hilsen
Erroll