fyttekasse og og sure morsr
brevkassespørgsmål af
Anonym
13 år
hej jeg har det ba ikke så godt min mor og far sænes og ve ikke hewlet havd jeg skal gøre det sænse mo min mor har surgsyner og er mange sur ænet heler tide og så skal vi også fytte men ve ikke hvor her helet i nu men nu har vi bore i fyttekasse i ca 3 år nu og lige for tide siger min mor fra nå jeg så op er det føret jeg se er kasser og det sit min far siger jeg ikke skal taje mig af at min mor er sur men det kan jeg ikke og ve ikke havd jeg skal gør jeg er god tat af min mor men kan ikke gøre nåner og hun bilver ve og jeg har og så mint og såse med jeg er overvæt men er i gang med og oner det jeg gå i sælkasse og for ca 2 uge sine so mig og min net kæseke op så jeg har også mint og tinge på og jeg ve ikke havd jeg skal gøre hun boger sje heler tider mo piller og fytterkasse har i et god råd til havd jeg skal gøre?

Svar:
Hej med dig
Jeg kan godt forstå det er træls at bo i flytte kasser og at din mor er sur hele tiden. Specielt hvis det er i lang tid og du skriver i har boet i flyttekasser i 3 år. Det er lang tid. Sommetider har man bare brug for at der lidt ro og man kan få lov til bare at gå i skole og være samen med venner, uden at tænke på alle de andre ting. Så jeg synes det er så godt, at du spørger en voksen om hvad du skal gøre.
Jeg tror det ville være nemmere at hjælpe, hvis jeg kunne sidde og snakke med dig, for så kunne jeg spørge om forskellige ting og du kunne forklare lidt mere. Men det kan jeg ikke i en brevkasse og derfor har jeg to ting jeg synes du skal prøve af i stedet for.
Jeg synes det er rigtig vigtigt at du får snakket med en som kender dig og måske også kender din mor og far. På den måde kan den voksne give dig nogle bedre råd. Så mit forslag er, at du starter med at snakke med din lære i klassen. Måske kan du vise ham eller hende det brev du har skrevet til mig.
Jeg har også en anden mulighed og det er noget der hedder Børnetelefonen. Her kan du ringe 116111 og så snakke med en voksen rådgiver, der er vant til at snakke med unge mennesker. Det er et sted der hedder Børns Vilkår og det er gratis at ringe til dem.
Jeg håber det vil hjælpe dig lidt
Venlig hilsen
Erroll