fuck den her liv
brevkassespørgsmål af
Anonym
19 år
hej, jeg har flere problemer som jeg har gået og tænkt på i længere tid, og nu kan jeg bare ikke længere snart.. jeg hader bare mit liv, har ingen penge er ensom, hader alt og alle. er aggressiv hele tiden, slår mig selv foran spejlet hverdag fordi jeg er blevet født, ville ønske at jeg ikke havde eksisteret.. hader min familie, hader mine falske venner, har lyst til at skyde alle og envher. jeg ved ikke hvad jeg skal gøre? jeg føler mig meget ensom i århus, vil gerne flytte til en anden by og starte forfra.. for mine forældre giver mig stress, de siger jeg ikke duer til en skid, og det passer.. jeg er snart 20 år har ikke noget intægt eller uddannelse eller noget, lever for ingenting.. jeg er forladt og ensom.. har aldrig haft noget og gøre med en pige, har brug for at blive elsket og holdt af.. det går ikek sådan her, sværger snart er det eneste vej nok at dræbe mig selv.. jeg har haft det sådan i cirka 3 år, mine foræladre presser mig alvorlig meget.. hader dem. og de hader nok mig.. jeg er tyrker, så i vores kultur skal du have en job og masser af penge når du er omkring de 20 år... så bliver du set som en stor mand.. jeg har ikke engang 1 krone på kontoen, jeg skylder nogle hårde drenge penge for hash misbrug.. så det kan være at der slet ikke er brug for noget selvmord.. det kan være de mennesker jeg skylder penge kan hjælpe mig med at sende mig til himlen.. seriøs, lad være med at give mig råd som at det nok går over, for det har fucking ikk gået over i 3 år.. hader den dag jeg blev født

Svar:
Hej med dig..
Jeg kan godt høre at det er kanon svært lige nu og at du føler det hele bare vælter. Det er godt du skriver herind og jeg vil gerne prøve at hjælpe dig og måske kan du bruge noget af det jeg skriver.
Jeg vil starte med at være helt ærlig med dig. Nej, tingene bliver ikke bedre af sig selv og det går ikke bare over af sig selv.
Det kræver en indsats fra dig og at du får hjælp af en voksen til at kunne se hvilke muligheder du har nu, så sker der noget og du kan få et gladere liv. Derfor synes jeg ikke selvmord er nogen løsning, fordi ingen får noget godt ud af det og du mister muligheden for at få et langt og godt liv.
Og ved du hvad..du har allerede gjort noget ved det. Du har skrevet herind og bedt om hjælp og det er hamrende stærkt af dig. Jeg kan godt mærke at det er svært lige nu, men jeg kan også mærke at du gerne vil lave om på det og have det bedre. Det er jeg glad for og jeg vil rigtig gerne prøve at hjælpe dig.
Du skriver at det bare har været svært i 3 år og det er lang tid. Det der sker når du går alene og i lang tid med nogle problemer eller bare synes at livet er svært, så vokser problemerne. Det kan være helt vildt svært at tage de rigtige beslutninger, at se nogle muligheder og tit så bliver man bare suget mere og mere ind i nogle dårlige ting. Og så efter 3 år så eksploderer det bare og du går rundt og har alle de her dårlige tanker om dig selv, synes det er din skyld og synes alt virker helt umuligt.
Jeg tror det er derfor du for eksempel slår dig selv og ikke føler du burde leve. Du er desperat og kan ikke se nogen vej ud af det. Og det er en meget svær situation og gør ondt helt inderst inde.
Men nu skal du høre..jeg har tænkt over hvad du kan gøre og hvem du skal have fat i, og jeg er fundet frem til 3 muligheder, som jeg synes du skal bruge lige nu:
1. Ud fra det du skriver til mig, så lyder det ikke til at du kan bruge dine forældre eller venner lige nu. Du skriver for eksempel at du hader dine forældre og at dine venner er falske. Derfor synes jeg du skal ringe til Cafe Husrum med det samme. Det kan godt være du ikke kan nå det i dag, men så kan du kontakte dem på mandag.
Det der er meget vigtigt nu er, at du får fat i en voksen som kan hjælper dig med at få styr på alle de tanker og følelser som er svære lige nu, men også hjælpe med at vise dig hvilke muligheder du har. Lige nu er alting svært og du har mistet overblikket, og det tror jeg en voksen fra Cafe Husrum kan hjælpe med.
2. Du skriver, at du slår dig selv og tænker at selvmord er en mulighed. Hvis du her i weekenden bliver bange for at du kunne dræbe dig selv, så skal du ringe til psykriatisk skadestue, så kan de hjælpe dig med det samme og passe lidt på dig. Deres telefonnummer er: 77 89 20 00
3. På mandag kl. 14-19 kan du logge dig ind på vores chat her i Cyberhus. Her kan du være anonym og chatte med en voksen. For det første kan det bare være rart at snakke lidt om det, men den voksne kan også spørge dig om forskellige ting og måske kan i sammen finde flere muligheder.
Her til sidst, vil jeg fortælle dig at selvom det hele bare virker helt umuligt så kan det blive nemmere. Der er veje fremad og du har vist at du har modet til at spørge om hjælp og det er godt.
Fortsæt og kæmp for dit liv, så tror jeg tingene vil løse sig og at det blivere nemmere at være dig.
Venlig hilsen
Erroll