forvirret - er jeg biseksuel?
brevkassespørgsmål af
Anonym
15 år
Hej er en pige på snart 16, hele mit liv ca. har jeg troet jeg var til piger.. indtil jeg fik en kæreste jeg var sammen med i over et år (en dreng) så jeg ved jeg er til drenge, men nu er jeg i tvivl om jeg også er til piger.. har en veninde , har fundet ud af at jeg måske føler et eller andet for hende(hun er biseksuel).. men ved det ikk.. i weekenden var jeg sammen med hende og en anden vi begge kender og så hendes "storebror" vi var ret fulde og ham drengen er afhængig af hash , og jeg har altid været rigtig nysgerrig på det punkt.. så jeg prøvede det, kan umuligt svare på om jeg ville ha gjort det hvis jeg ikk var fuld.. men vi var fulde og skæve og mig og min veninde gik hen for at hente is, på vejen stoppede vi et par gange og kyssede lidt.. det var så akavet, har aldrig været så nervøs før, ville ønske jeg kunne ha givet hende et perfekt kys , men jeg var bare så nervøs! og følte at jeg udnyttede at hun var fuld, havde jo inderst inde nok håbet at det ville ske.. men tror ikk hun har det på samme måde ?? det virkede meget sådan da hun var fuld/skæv men da de andre var der igen ignorede hun det oss dagen efter.. vi har ikk snakket om det men har på fornemlesem at hun inderst indehar det lidt på samme måde som mig........

Svar:
Hej med dig
Du fortæller, at du har oplevet en vis usikkerhed i forhold til din seksualitet. Du har altid troet, at du var til piger, men at en fyr har ændret det for dig, da I var sammen i over et år. Nu oplever du igen forvirring, da du har kysset din veninde som er biseksuel.
Det er vigtigt at du gør det, som føles rigtigt for dig. Det betyder ikke at du nu endegyldigt vælger din seksualitet. Om du er heteroseksuel, homoseksuel eller biseksuel er noget du finder ud af hen af vejen. Det er tænkeligt, at du skal prøve dig lidt frem. Og det er helt i orden, så længe det føles dejligt og naturligt for dig.
Du fortæller, at du er i tvivl om, hvordan din veninde har det med jeres kys. Kun din veninde kan besvare det spørgsmål. Har du overvejet at snakke med hende om det? Du kan måske spørge hende, om hun kan huske at I kyssede, og hvordan hun har det med det?
Jeg tror det er vigtigt for dig, at du ikke kæmper for hårdt for at placerer dig selv indenfor en bestemt seksualitet. Nyd livet nu og være dig selv. Det kan tage tid før du finder ud, hvad der er mest naturligt og rigtigt for dig. Det kræver måske at du prøver dig lidt frem. Det vigtigste er at du har dig selv med hele vejen. At du kun gør det, som du har det godt med og føler dig tilpas ved. Din seksualitet vil med tiden blive mere tydelig for dig.
Mange hilsner
Marianne