forvirret.

brevkassespørgsmål

forvirret.

brevkassespørgsmål af
Anonym
13 år

jeg har kæmpet for den her dreng i flere måneder og endelig fået noget op og køre.. men lige da det gik bedst, fik han en kæreste??? jeg skar i mig selv med jeg kunne ikke mærke noget, og jeg skar hårdere og hårdere men kunne ikke mærke noget, HJÆLP:(

Svar:

Hej med dig..

Øv altså...det er bare ikke rart når du lige troede, at I skulle være rigtig kærester og så finder han en anden. Sådan en oplevelse gør både ondt inden og kan være ret svær lige at overskue. Det er klart at du blev helt vildt ked af det.

Sommetider går kærligheden ikke lige som man gerne vil have det og sommetider kommer den dumpende ned fra himlen, uden man lige havde regnet med det. Sådan er det og det bedste du kan gøre er, at acceptere det gør ondt lige nu, men du skal også vide at det bliver lettere og du vil blive glad igen. Og en dag når du er klar, så vil du også blive forelsket i en anden dreng igen.

Men lige nu gør det ondt og det skal du have hjælp til at klare. Du har prøvet at skære i dig selv, men du har også oplevet at det ikke rigtig hjælper og at du ikke kan mærke noget. Når man skærer i sig selv, så prøver man at få en anden smerte til at forsvinde, men problemet er bare at det ikke hjælper. Faktisk kan det blive værre af det og det kan gå endnu mere ondt i maven, så det er super godt at du skriver herind og måske kan du bruge noget af det jeg skriver til dig.

Det er helt naturligt at blive ked af det og det som jeg tror du har brug for nu er, at få snakket om den følelse du har inden i og få den ud af kroppen i stedet for at gemme på den inden i. Så derfor har jeg 2 muligheder som jeg synes du skal prøve af først.

Den første er dine forældre. Nu ved jeg ikke om du er vant til at snakke med dine forældre om personlige ting, men tit er det faktisk rart. Bare det at få det sagt kan være som en sten der bliver løftet fra ens skuldre. Det kan også være de har et par gode råd du kan bruge, fordi de har sikkert også mærket at kærligheden kan være lidt svær sommetider.

Hvis du synes det er lidt svært at sige, sådan direkte, så prøv at skrive et lille brev til din mor fx. Så tror jeg hun vil hjælpe dig med at få snakket om det.

Den anden mulighed er chatten her i Cyberhus. Her kan du anonymt chatte med en voksen og det kan også være rart, fordi de voksne i chatten er vant til at snakke om følelse.

Til sidst vil jeg lige minde dig om det jeg skrev lidt om i starten. At kærlighed er svær at styre og sommetider kan man godt få et par rap over fingrene. Så handler det om at få snakket om det og så vil det blive lettere. Måske er det første gang du oplever at være rigtig forelsket og derfor er det også en ny følelse at være ulykkelig forelsket. Det kan godt tage lidt tid at komme over, men det skal nok lykkes..

Venlig hilsen

Erroll