Forsvinde for evigt
brevkassespørgsmål af
Anonym
Vil bare forsvinde for evigt. væk fra alt, der har med det perfekte at gøre. Jeg kan bare ikke blive perfekt nok til jer. Men så er det nok bare det bedste at sige farvel og tag det sidste skridt. 3 gang kan det ikke være lykkens gang.. Bare for en gang skyld, kan lykken så ikke hjælpe mig der. Kæresten som jeg elsker allermest, vil jeg gøre alt for, men du kan ikke elske mig, jeg er som en død person. Du skal havde det bedste en der vil livet, en som ikke er ked af at være her og en som ikke prøver på at slå sig selv ihjel. Du skal finde en der ikke gemmer sig bag en facade, som bare holder smilet oppe, fordi det er hun tvunget til. Find en som er bedre ind mig! Det ville være det bedste for dig, jeg vil gøre alt, hvad der står i min magt for at du har det godt, også skal du bare glemme mig, glemme du har haft 9 måneder med mig, som bare var spildt, for dig, når jeg næsten er død. Undskyld. Jeg vil aldrig nogen sinde gøre dig ked af det, jeg har det så dårligt med det. Men kan det for en gang skyld ikke bare lykkes for mig. Min drøm kan blive opfyldt. Også er jeg også fri for at være et sted hvor jeg ikke kan gøre de "perfekte" ting som alle andre kan.. På den anden side ville jeg heller havde dumpet i matematik, isted for at få 12. Det er bare sådan et latterlig tal. Og det er jo kun for at gøre jer glade. Men på den anden side er det jo lige meget. Hvorfor skal jeg konkle for at få 12, hvis jeg alligvel dør? Smerten gør for ondt, det gør så ondt at trække vejret. at stå op hver dag. Og det gør så ondt at smile. jeg vil væk fra smerten, og den eneste måde jeg kan komme væk fra smerten er at sove den væk. Hvorfor kan man ikke bare sove hele sit liv væk. og vågne op når man bliver gamel og dø af alderdom. Jeg ønsker ikke livet, Hvorfor kan man ikke selv bestemme. træk vejret en sidste gang og gør en ende på det hele undskyld. smil fra LS.

Svar:
Hej LS
Jeg har modtaget dit indlæg fra debatforum, og kan forstå at du oplever livet som meget hårdt. Faktisk så hårdt at du ville ønske, at du kunne gøre en ende på det hele.
Du fortæller, at du hele tiden skal være perfekt - god i skolen og smilende, selvom du har ondt inden i. Det er hårdt og kræver meget energi at skulle se ud som om at man er glad, når man har det så svært, at det gør ondt at trække vejret.
Du skal vide, at du KAN få det bedre. Det kan blive anderledes, også selvom det lige nu kan virke helt uoverskueligt. Det er vigtigt, at du får snakket med nogen om, hvordan du har det. At du får sat ord på de tanker og følelser du har, som du gør så flot her.
Du bliver nødt til at lade andre vide at du har det svært, så de kan hjælpe dig til at få det bedre!
Jeg vil anbefale dig at snakke med en voksen om hvordan du har det. Kender du en voksen som du har tillid til og tør snakke med om de svære ting, som du går rundt med? Det kan måske være dine forældre, en lærer, en venindes forældre, eller måske din læge?
Hvis du synes det er svært at skulle fortælle en anden hvordan du har det, kan du måske vise dem det, som du har skrevet her, for du beskriver tydeligt hvor svært det er at være dig.
Hvis du ikke ved, hvem du kan snakke med, eller har brug for at chatte om, hvordan du skal få det sagt, kan du logge på Chatrådgivningen og chatte med en rådgiver. Chatten er åben mandag-torsdag kl. 15 -19.
Jeg håber, at du vil søge hjælp - for du KAN få det bedre!
De bedste tanker
Marianne