forsætelse på jeg kan snart ik mere
brevkassespørgsmål af
Anonym
15 år
når der er optaget i ctatrådgivnigen hvad gør man så? og jeg kan ik sige det til mine foældre forde er skildt og jeg ser ik min mor og min far kan jeg ik snakke med for han siger altid det er pjat og at det bare skal glemmes når jeg siger nået og jeg har ik sådan en ordenlig kontakt til ham

Svar:
Hej igen.. Det er godt at du skriver herind igen og du har ret i, at det sommetider godt kan være svært at komme igennem i chatten. Men godt at du har prøvet og prøv igen på mandag når vi åbner kl. 14 -19
Men heldigvis er der også andre steder du kan bruge og hvor du også kan få anonym chatrådgivning. Børns Vilkår har også en chat, men faktisk også en telefon som også kunne være en rigtig god ide..Den er gratis. Du kan finde begge ting her
Jeg vil også anbefale dig livslinien.dk og deres anonyme telefon. Du kan kontakte Livsliniens rådgivere på 70 201 201 alle ugens dage mellem 11-23.
Det som er så vigtigt for dig lige nu er, at du rækker ud til voksne som vil lytte og give dig modet tilbage, modet til at se at livet kan lade sig gøre og at der er en vej gennem den smerte du oplever nu.
Og udover de to forslag jeg lige har skrevet, så er der også andre. En oplagt mulighed er din egen læge. For det første er en læge tit rigtig god at snakke med, men din læge vil også kunne give dig nogle flere muligheder for at få hjælp.
Du kan også tage fat i andre voksne, fordi selvom du ikke tror det, så er der mange der gerne vil hjælpe og lytte. Det kunne være en lærer du godt kan lide, en gammel træner i klubben måske, eller hvad med en anden voksen i din familie.
Så selvom det er svært lige nu for dig, så er det bare med at kaste dig ud i det og gribe nogle af de her muligheder.
Du får et kæmpe knus af mig og så ønsker jeg dig alt det bedste...
Venlig hilsen
Erroll