Forhold og gravid med min lærer
brevkassespørgsmål af
Anonym
14 år
Hej :) Jeg skriver ind fordi jeg har et forhold med min lærer, og det kan jeg selv se at der er noget galt i. Og så spekulerer jeg alligevel hvorfor??? Men først min historie: Sidste år fik min klasse en ny klasselærer. Jeg syntes han var en rigtig stor idiot, mest fordi at min storesøster, der har haft ham før mig, sagde det. En dag afleverede vi stile til ham, og klassens "populære pige" brokkede sig over karakteren hun havde fået. Derfor begyndte vi allesammen at brokke os, og til sidst aftalte vi at gå ned og klage til læreren. Men så fik vi alligevel kolde fødder, og trak lod om hvem der skulle gøre det, og jeg var den uheldige. Jeg gik derned og begyndte at fortælle vores meninger, da han pludselig fik tårer i øjnene, og undskyldte mange gange. Han fortalte at hans kone havde forladt ham og stukket af med deres børn, og derfor var han lidt trist. Bagefter fortrød han at han havde sagt det, men der var det for sent, for jeg var allerede igang med at komme med trøstende ord. Jeg blev længe hos ham og snakkede, og det viste sig at vi havde rigtig meget tilfælles, og svingede virkelig godt! Så sagde han at jeg skulle gå, så det gjorde jeg. Næste dag var han syg, men da jeg boede rigtig tæt på ham, blev jeg bedt om at aflevere nogle diktater til ham. Det var dejligt vejr, men lige inden jeg stod foran hans hoveddør, begyndte det at styrte ned, og det haglede også. Jeg blev selvfølgelig budt indenfor, og han gav mig en kop te. Jeg spurgte ind til hans sygdom og kone og sådan, og han svarede modstræbent. Da bygen var ovre, faldt jeg, og han hjalp mig op og stå. Da han rørte mig gik der et stød igennem min krop, og jeg havde det så fantastisk. Det var som at flyve og jeg følte mig virkelig forelsket. Jeg så ind i hans øjne, og hans så ud som om han følte det samme, men han slap mig, og lukkede mig ud. Derhjemme tænkte jeg på ham hele tiden, og i skolen gjorde jeg hvadsomhelst for at være tæt på ham. Tilsidst kunne jeg ikke holde det ud længere, og jeg gik over til hans hus. Han bød mig indenfor, og spurgte om jeg havde noget på hjertet. Jeg rejste mig op, og gik over til ham. Jeg lagde armene om ham, og knugede mig ind til ham. Han sukkede, og lagde armene om mig. Så skubbede han mig rasende væk, men jeg løb tilbage, og krammede ham igen. Så knugede han mig hårdt, og bøjede sig ned. Han var få centimeter fra min mund. Han prøvede at hold lærer-rollen, og sagde "Jamen dog, sikke nogle krammere jeg får!" Men så kunne jeg ikke holde mig tilbage, og kyssede ham. Vi kyssede i rigtig lang tid, og jeg var det lykkeligste menneske i verdenen. Sent om natten gik jeg hjem, og næste dag kom jeg tilbage, og vi snavede virkelig meget. Sådan fortsatte det i rigtig lang tid, og hver dag kom jeg hjem til ham. Efter en uge var det ikke nok derhjemme, og i pauserne mødtes vi på hans kontor. I timerne sagde han at han lige skulle snakke med mig, og så lå vi og kyssede på hans skrivebord. Jeg var så urtoligt lykkelig, og vi havde alt hvad vi kunne bede om. En dag blev han pludselig helt vild. Han flåede min trøje af mig, og hev min bh af, og begyndte at kysse mine bryster. Han løftede op i min nederdel, og rørte ved mig, og det føltes så godt. Han var helt hård i skridtet, og jeg løsnede hans bælte, og stak hånden ned. Han lod sine bukser falde, og der stod vi så, mit på hans kontor, og han tog min mødom op ad sit skrivebord. Fra den dag af havde vi sex mindst en gang om dagen. Vi mødtes i hver eneste pause, og hver dag efter skole. Jeg har heldigvis ingen veninder der undrede sig, og min mor arbejder altid sent. Nu har vores forhold stået på rigtig længe. Vi er begyndt at udforske hinanden når vi har sex, og har endda lagt porno ud på nettet sammen. Og her forleden da jeg så denne side, fik jeg lyst til at skrive ind. Jeg ved jo der er noget galt, for der er jo ingen der har det sådan. Men hvorfor er det så galt?? Vi elsker hinanden virkelig højt, vi skader ikke nogen, for han er jo blevet skilt! Så hvad er der så galt i vores kærlighed? Hvorfor må vi ikke, når andre må? Så har jeg et andet problem, der er større. Jeg tror jeg er gravid. Vi bruger aldrig prævention, så det er ikke så mærkeligt. Jeg har ikke haft menstruation i tre måneder, og i sidste uge kastede jeg op tre gange. Jeg er bange, men faktisk også glad for det mirakel der vokser i min krop. Jeg har bare på ingen måde lyst til abort, og endnu mindre til at fortælle dette til min mor. Han ved det ikke, jeg er nemlig bange for at han slår op med mig. Men hvad skal jeg gøre? Kan jeg stifte familie nu? Jeg ville såre verden, men jeg føler mig klar, og jeg føler at det er det rette at gøre. Jeg håber virkelig at i an hjæle mig! Hilsen mig

Svar:
Hej med dig...
Du beskriver meget flot din kærlighed og forhold til din lærer, og jeg kan godt forstå at du er forvirret over hvorfor det er forkert.
Du skriver også, at du tror du er gravid og at det er 3 måneder siden du sidst havde menstruation. Og så er det klart der kommer en masse spørgsmål her også, så lad os prøve at tage en ting af gange og så kan det være mine tanker kan hjælpe dig lidt på vej.
Hvad er der så galt i vores kærlighed?
Det er dit første spørgsmål og det er tydeligt at du godt ved at der er noget galt, men ikke helt hvad. Lige nu er du fyldt med alle de her dejlige følelser til din lærer og så kan det være ekstra svært at gennemskue hvad der er op og ned, rigtig og forkert.
Jeg vil dele mit svar op i nogle punkter, for at det bliver mest overskueligt for dig. Lad os starte med loven, det er dejligt simpelt:
1. Loven siger forskellige ting, omkring hvem der må have sex sammen. I dit tilfælde er der to love der gælder. Det første er loven om seksuel lavalder. Det betyder at det ikke er lovligt at have sex når man er under 15 år. Loven blev lavet for at beskytte børn mod at blive udnyttet af ældre mænd over 18, fordi det nemlig kan skade barnet.
Et barn under 15 år, som du er, har ikke så mange erfaringer med livet og sig selv. Det betyder at man ikke helt ved hvad der er sundt og usundt for en, hvad der kan skade og hvorfor.
Derfor er det heller ikke dig der gør noget forkert her, men din lærer.
For eksempel kan du ikke gennemskue at din lærer gør noget meget forkert og at du lige nu bliver udnyttet. Det din lærer gør kaldes et seksuelt overgreb eller voldtægt. Det er meget ulovligt.
En anden del af loven handler om at en lærer ikke må have et forhold til en elev under 18 år. Den lov er lavet, fordi en lærer har en speciel position i forhold til en elev, som gør at en lærer kan være en man ser op til, beundrer eller bliver imponeret over fordi han er ældre og måske ved mange ting.
Det gør det nemmere for en lærer at forføre en elev og på den måde udnytte sin position som lærer.
Den lov har han også overtrådt og derfor er de meget forkert det han har gjort.
Lidt om kærlighed eller sex....
Jeg kan sagtens forstå, at du har stærke følelser for din lærer. Det er også okay at du er forelsket og synes jeres kærlighed fungerer og virker rigtig.
Hvis vi lige et øjeblik glemmer det med loven og tænker på aldersforskellen, så bliver det rigtig svært at have et forhold i længden. Han er et helt andet sted i livet, med en masse erfaringer og behov i livet. Og du er kun lige startet på livet, sådan lidt groft sagt.
Du beskriver meget omkring jeres sexliv og at I nogle gange har snakket rigtig godt sammen. For mig lyder det til at det er det seksuelle han går efter og at han bruger de følsomme snakke, de store knusere og tårene til at manipulere dig med, så du tror I har et "voksent" forhold.
Ud fra det du beskriver, så er det en meget farlig person du er havnet i kløerne på. De ting han har gjort har fået dig til at føle dejlige ting, men det er forkert, ulovligt og koldt. Det er farligt for dig, fordi du riskere at blive såret rigtig meget og du får en dårlig oplevelse af hvad kærlighed og sex går ud på.
Derfor er det meget vigtigt at du siger stop nu og stoler på mig, når jeg siger at han gør noget meget forkert.
Det er ikke rimeligt at du skal stå med det her alene og du har brug for en voksen som kan støtte dig i det her, fordi din lærer vil sikkert prøve at overbevise dig om at jeg er forkert på den og han har ret.
Få snakket med dine forældre, så vil de hjælpe med at finde den bedst mulige hjælp til dig. Du kan også sagtens snakke med en af de andre lærere på din skole, så vil de også hjælpe dig.
Husk også, at du altid er velkommen her i chatten i Cyberhus. Her sidder der andre voksne som du også kan chatte med og få deres mening og råd.
Men hvad skal jeg gøre med graviditeten?
Det er dit andet spørgsmål og det bliver en smule mere indviklet af det jeg lige har skrevet.
Der er lige to ting jeg skal skynde mig at sige... grænsen for at få en abort er 3 måneder og derfor skal du hurtigst muligt til lægen og få en graviditetstest, eller købe en på apoteket.
Hvis du er gravid, så er der ikke nogen vej uden om, så skal du til lægen og dine forældre vil få det at vide. Og her må du samle alt dit mod og fortælle sagen som den er.
Så vil du skulle snakke med dine forældre og din læge omkring at skulle beholde barnet eller få en abort. beslutningen er din, men du skal vide, at fordi du er 14 år, er du ikke i stand til at tage vare på et barn alene og derfor vil kommunen sørge for at der er en voksen til at hjælpe dig. Det kunne være dine forældre eller en anden voksen. Hvis kommunen ikke mener du kan klare opgaven, vil barnet blive tvangsfjernet.
Det jeg prøver at fortælle dig er, at det er meget tidligt at blive mor og at du på mange måder ikke er klar til det. Dele af dig har lyst og det kan jeg sagtens forstå og det er ok, men andre dele af dig er ikke klar.
hvis du vælger at få en abort kan lægen sige det er okay, selvom det er over de 3 måneder. Det sker for eksempel hvis man er blevet gravid mens man stadig selv er et barn.
Det var en lang stil fra mig og jeg håber du vil bruge mine råd, men for lige at gentage mig selv, så er det vigtigt at du gør to tre ting:
1. Stopper med at se din lærer.
2. finder ud af om du er gravid og gå til lægen hvis du er.
3. Få fortalt sandheden om dit forhold til din lærer til dine forældre eller en anden voksen du stoler på.
kan du have det godt
Venlig hilsen
Erroll