forfærdeligt!!
brevkassespørgsmål af
Anonym
20 år
Hej. :( min eks og jeg har været sammen i 6 år og for en månds tid siden sagde han bare stop! han kunne ikke mere, han ville ud og prøve at være single og prøve at komme ud og finde ud af, at der også er andre piger der ude, for vi begge har jo kun kendt til hinanden og ikke andre. men det er hård at indse, for jeg elsker ham rigtig rigtig meget og og vil bare have at han kommer tilbage til mig. :( jeg græder hver dag og hver gang jeg høre, ser eller går forbi ting, så minder alting om ham. for et halvt års tid siden fik han samme ide om at slå op, og det var lige så hård som det er nu, men jeg flyttede for mig selv mens vi var fra hinanden og så begyndte vi at se hinanden igen og var kæreste efter en månede igen. i dag er det som sagt en måned siden han flyttede sine ting ud og gik fra mig. jeg ved ikke hvad jeg skal gøre, jeg græder konstan og tænker på ham hele tiden. forleden kom han efter de sidste ting og det var sp dejligt at se ham igen, han virkede også glad for at se mig, men fra hans side. så var det slut. :( mend han sp var på toilet kunne jeg ikke lade være med at tjekke hans mobil og jeg fandt noget jeg ikke ville se. han var begyndt at skrive med en anden og der faldt jeg sammen, endnu en gang. jeg har aldrig haft det så svært som jeg har lige for tiden. jeg kan hverken gribe eller smile. jeg sidder bare og tænker. snakker gør jeg ikke engang, for det har jeg ikke lyst til. jeg vil bare gerne have min eks tilbage. :( jeg har heletiden lyst til at se ham og når jeg så endelig ser ham bliver jeg ked af det. hvordan kan jeg komme videre.? :(

Svar:
Hej med dig..
Puha 6 år.. det er lang tid at være sammen og jeg kan sagtens forstå at det er rigtig svært lige nu. Det er ikke dig der har stoppet jeres forhold og du elsker ham stadig, og når man har været sammen så lang tid som jer og ikke har kendt andre før, så kan det næsten føles som om noget af en selv bliver revet væk. At man har mistet en kropsdel.
Jeg kan sagtens forstå, at du gerne vil have ham tilbage, men som jeg godt kan høre på dig, så er det ikke noget der umiddelbart vil ske og som du har fundet ud af, er han begyndt at se andre piger.
Så hvordan kommer du videre, ja hvis jeg havde en kur mod ulykkelig kærlighed, så ville jeg være en meget rig mand. Men jeg tror jeg har nogle råd til dig, som måske vil kunne hjælpe dig lidt fremad alligevel.
Der er to ting jeg tænker mest på her og det første er, at du skal vide at et såret hjerte stille og roligt bygges op igen og dine sår skal nok hele. Du vil sikkert altid bære mindet om din eks kæreste, fordi han har betydet meget for dig, men dine sår vil også hele og du vil finde glæden og smilet frem igen. Også kærligheden til en ny fyr, men det tager tid.
I starten er de svært at gøre ret meget, fordi man føler sig helt mast og uden energi. Men langsomt får du mere og mere energi og så er det rigtig vigtigt, at du prøver at fokuserer på ting som gør dig glad og giver dig overskud. Forkæl dig selv.
Det kunne være at bruge ekstra tid med familien, de gode veninder, eller gå en ekstra gang til frisøren :) Det kunne også være at tage på ferie det der sted som du altid har drømt om, eller hvad med at begynde på en fritidsinteresse som du ikke havde tid til før..
Alle de her gode ting, er med til at styrke dig inden i og bygge et lag mere på, så du på den måde langsom bliver stærkere og stærkere..
Som du selv skriver, så har du ikke prøvet at være sammen med andre og derfor har du heller ikke helt prøvet den her situation før. Så derfor kan det godt gøre ekstra ondt og virke endnu mere uoverskueligt. Men du skal nok komme igennem det.
Et helt konkret råd, som faktisk går imod alt det du har lyst til er, at ikke at se din eks et stykke tid. Det går ondt i starten, men det er nødvendigt for at du på en måde kan løsrive dig fra ham og begynde at se nogle af de muligheder jeg skrev oven for..
Brug også din familie og venner til at snakke om hvordan du har det inden i, fordi det er godt at få det ud og blive trøstet engang imellem. Det kan være en måde lige at få luft og få ny energi.
Så kære du.. kærlighed kan være fantastisk og det kan gå rigtig ondt. Nu er du der hvor det gør ondt, men du skal nok komme igennem den periode og du vil opleve at det langsomt bliver bedre..
Jeg ønsker dig alt det bedste..og en god sommer. Husk at bade en masse, det er altid godt.. det frisker ens hoved op :)
Venlig hilsen
Erroll