Forelsket .. men i min bedste ven.

brevkassespørgsmål

Forelsket .. men i min bedste ven.

brevkassespørgsmål af
Anonym

Hey. Jeg går i niende klasse, samme med min bedste ven, som jeg er forelsket i. Vi har gået i klasse sammen i to år og han betyder utrolig meget for mig (selvfølgelig). For en måned siden var vi til fest, hvor jeg snakkede meget med en af mine andre venner. Min bedste ven blev sur og da vi kom hjem, smsede han til mig, at han var blevet misundelig, fordi han troede at jeg bedre kunne lide den anden. Siden det har jeg været forelsket i min bedste ven og det er virkelig ikke særlig fedt. Om en måned skal vi hvert til sit. Jeg skal på en skole og han skal på en anden. Han bor 10 km. herfra og der går ingen busser ud til ham.
Jeg har sagt til ham, at jeg rigtig godt kan lide ham og han har sagt det samme til mig - jeg ved bare ikke, om han forstod, at jeg er forelsket i ham og jeg ved ikke, om han er forelsket i mig.
Jeg er bange for at spørge ham, for ikke at virke for påtrængende (jeg har nemlig allerede spurgt to gange om det var mig han bedst kan lide af pigerne, hvilket han svarede ja til). Derudover er jeg også bange for, at skrive til ham, at jeg er forelsket i ham, hvis det nu ødelægger vores venskab, hvis han ikke er. På den anden side, er jeg godt klar over, at det snart er forsent, for selv vi er utrolig tætte, er jeg bange for, at vi mister kontakten, når vi nu skal på hver vores skoler. Som du kan høre, er jeg utrolig splittet.
Han siger, at han synes jeg er super sød, han kalder mig snuske og søde, han siger han bedst kan lide mig osv. Jeg ved at det er lidt at dømme ud fra, men tror du, at han er forelsket i mig? Og hvad skal jeg gøre og har du nogle råd til, hvordan jeg skriver det til ham, uden at virke påtrængende?

Det hele lyder så tredje klasse agtigt, men jeg kan virkelig ikke finde ud af det! :)

Svar:

Hej
Det kan være svært at bedømme om han er forelsket i dig. Men det lyder i hvert fald til at han er meget glad for dig.

Det kan være svært at skelne mellem venskabelige følelser og forelskelse nogen gange. Du blev forelsket i ham, da du opdagede at han blev misundelig, da du snakkede med en anden fyr. Det er tit sådan noget der skal til for at man opdager man har andre følelser.

Hvis han finder ud af at du er forelsket i ham, kan det være han også finder de følelser for dig. Det kan også være han har dem allerede. Hvis du gerne vil være mere end venner med ham, er han nødt til at vide hvad du føler. Det er rigtigt, at det kan gå ud over venskabet, men det kan også lade sig gøre at være venner, selv om den ene har større følelser.

Hvis du vil vide hvad han føler, er det bedste at fortælle ham hvad du føler. Du kan måske spørge ham, om når han siger han bedste kan lide dig af pigerne, om det så også er mere end venskabelige følelser.

Held og lykke
Denise