Forelsket i min eks
brevkassespørgsmål af
Anonym
12 år
Hej. Her for 2 måneder siden fik jeg en kæreste (lad os kalde hende A) som jeg havde været forelsket i, i et stykke tid. Vi holdt i præcist 2 måneder UDEN en RIGTIG nedtur, og så slog jeg op fordi jeg fik noget sammen med en anden pige (lad os kalde hende B). Og jeg kom ikke sammen med B fordi hun fik noget med en anden dreng, og jeg kunne ikke rigtigt fordi jeg havde dårlig samvittighed overfor A og var stadig lidt forelsket i A. Nu her lidt efter jeg kom over B, er jeg blevet forelsket i A igen, men nu er hun jo selfølgelig sur på mig og vil ikke snakke med mig. Jeg ved ikke helt hvad jeg skal gøre. Jeg savner hende virkeligt! Hun var den bedste kæreste jeg har haft/får! Hilsen Mig.

Svar:
Kære  Dreng på 12 år.
Tak for din mail, hvor du fortæller om dine forelskelser i pigerne A og B og om den situation du er havnet i, hvor du er blevet forelsket i A igen.
Det er dejligt at være forelsket og optaget af en anden, men det gør ondt hvis den anden er  sur eller afvisende. Du slog op med A selvom I havde et godt forhold, og derfor bliver du nok nød til at respektere at hun er lidt sur på dig. Måske er hun også bange for at det samme kan ske igen, hvis I bliver kærester og derfor er hun afvisende overfor dig.
Hvis du virkelig gerne vil have A tilbage som kæreste, så må du fortælle hende det samme som du har fortalt mig i brevkassen. At du stadig er forelsket i hende og gerne vil komme sammen med hende.
Jeg synes du skal snakke med hende og fortælle hende hvordan du har det. Du kan også skrive et brev til hende, det kan sommetider være lidt nemmere.
Så må A bestemme sig for hvad hun har lyst til. Hvis hun vil være kærester med dig, så er det jo bare dejligt. Hvis ikke hun vil, så kan det godt gøre ondt, men så er det vigtigt at du respekterer hendes valg.
jeg håber at det lykkes for dig at få hende tilbage og at i begge bliver glade.
Venlig hilsen Anne-Marie.