forelsket i en anden fyr
brevkassespørgsmål af
Anonym
Heej .
Jeg har haft en kæreste igennem 2 år , vi er forlovet og bor på samme skolehjem. Han har tourette og det bliver sværere og sværere for mig at være sammen med ham tit er det mig der får skylden for han får tics , jeg elsker ham rigtigt højt Men har for 1 uge siden blev jeg forelsket i en dreng for min klasse( vi kalder ham for B) vi har været bedste venner i 2 måneder og snakker rigtig godt sammen han er også blevet forelsket i mig. Jeg ved bare ikke rigtig hvad jeg skal gøre ? for mit hjerte hammere hele tiden når jeg ser B og når jeg får beskeder fra ham.
Hvad syntes i jeg skal gøre ?
Jeg er bange for hvis jeg slår op med min kæreste at han går amok på B for de går i samme skole.
Håber i kan hjælpe.
knus P

Svar:
Hej P!
Det er vigtigt, at man er sammen med den man elsker og holder af. Det du skal gøre nu, er at tænke over, hvordan du har det. Hvem det er, som du er forelsket i, og har lyst til at være kærester med.
Der er ingen andre end dig, som kan finde ud af, hvad der er mest rigtig for dig. Du bliver nødt til at følge dine følelser.
Tænk over om du er klar til at slutte dit forhold til din forlovede. Er i blevet mere venner end kærester? Eller har du bare stærkere følelser for B end for din forlovede? Når du har tænkt grundigt over det, kan du tage en beslutning.
Hvis du finder ud af, at du ikke længere har følelser for din forlovede som en kæreste, er det første du skal gøre, er at afslutte jeres forhold. Han har krav på at vide det, hvis du ikke vil være sammen med ham mere.
Først når du er afklaret i forhold til din forlovede, kan du begynde at tænke på fremtiden. Det kan måske være en god idé, hvis du ikke går direkte fra din forlovede til at være kærester med B. Det kan være sundt med en lille tænkepause mellem to forhold, så du er sikker på, at du gør det rigtige.
Din forlovede bliver nok ked af det, hvis du slår op med ham. Men det er mere synd for ham, hvis du kommer sammen med ham, uden at have lyst til det.
Held og lykke
Hilsen Marianne