Forelsket...
brevkassespørgsmål af
Anonym
15 år
Hej. Jeg har et spørgsmål, som jeg håber at I kan svare mig på... Det er fordi, der er den her fyr, jeg er SINDSSYGT forelsket i ham, men jeg ser ham kun én gang om ugen, så han kender mig ikke rigtig, altså vi kan godt snakke sammen og sådan, men det er også alt. Som sagt, så er jeg forelsket i ham, men der er lidt 2 problemer: 1. han er 22 og jg kun 15, så jeg er bange for at folk ville synes at det ville virke forkert, pga. aldersforskellen. Men synes I at 7 år er for meget i aldersforskel?? 2. egentlig er problem nr. 1 lidt ligegyldigt, for problem nr. 2 er at jeg er virkelig bange for at fortælle den her fyr om mine følelser, både fordi han ikke rigtig kender mig så godt, men også fordi han jo aldrig ville forelske sig i mig - jeg er jo kun et barn... men tænkte på om I synes at det ville være en god idé at fortælle ham hvad jeg føler og i såfald, hvordan gør jeg så? altså hvad siger man og på hvilken måde? håber at I kan hjælpe Hilsen N

Svar:
Hej N
Jeg kan godt forstå, at du er i tvivl om, hvad du skal gøre, når du er så forelsket i en fyr, der er 7 år ældre. Jeg synes også at det er godt, at du har lyst til at snakke med en voksen om det og skriver herind.
Selvom du lyder som en sød og klog og fornuftig pige, kan 7 års aldersforskel betyde rigtig meget, når man som dig, bare er 15 år. Der kan være store foreskelle på jer, f.eks. i forhold til seksualitet og modenhed. Ligesom I også kan have forskellige forventninger og ønsker til et parforhold.
Derfor synes jeg, at 7 år er for stor en aldersforskel, når du ikke er ældre. Og derfor synes jeg heller ikke, at du skal fortælle ham om dine følelser.
Jeg ved godt, at det ikke er nemt, at være forelsket i én man ikke kan få. Hvis det gør dig meget ked af det, synes jeg du skal prøve at tale med en voksen om, at du har det svært lige nu. Måske dine forældre. Du behøver jo ikke fortælle dem det hele, bare at du er ked af det og at du har brug for lidt støtte fra dem lige nu.
Med venlig hilsen
Cheva