Forelskelser??
brevkassespørgsmål af
Nata
14 år
Mine problemer er sådanset 1. at min gode ven er blevet forelsket i mig, men da jeg kun elsker ham som en god ven, kan jeg ikke få mig selv til at sige det til ham??..
2. Har været sammen med min eks 2 gange og vi er nok ved at komme igang med en 3. Omgang.. indtil videre køre vi bare på at flirte men kan virkelig godt li ham.. problemet er bare at jeg ikke ved om han kan li mig, eller om han har en kæreste.. (Vi sender dog nudes til hinanden - er det en god idé) Presse, hjælp mig ..

Svar:
Hej du :)
Mht. dit første problem er det en hjælp for din gode ven at du fortæller ham at du ønsker et godt venskab og ikke mere hurtigst muligt, så han ikke går og håber og tror en masse. Måske han bliver ked af det og I får det lidt underligt med hinanden i en kort periode, men det hele bliver kun mere og mere mærkeligt hvis han ikke er sikker på om du vil mere end et venskab. Hvis I er gode venner kan du jo evt. snakke med ham om dit problem nummer to, så ved han ihvertfald at du ikke er interesseret i en anden og ikke i ham.
Dit problem nummer to: Du skriver at du godt kan lide ham og jeg fornemmer på det du skriver at du måske ønsker at der igen sker mere imellem jer. Det er derfor en god ide at finde ud af hvad han ønsker inden du får for mange følelser og ender med at blive rigtig såret hvis du finder ud af at han har en anden eller ikke ønsker andet end 'lidt sjov' med dig. Skriv evt. og spørg om han har en kæreste for du synes at han er lidt sød. Så finder du ud af hvad han vil med/tænker om dig.
Du skal passe på dig selv og dine følelser - kærlighed er en underlig størrelse :)
Mange hilsner
/Trine